Hur fästs korta stighudar sk kickers?

Hej!
Tittade på http://www.northstar.se/index.php under stighudar. De säljer Black Diamond kickers.

"Kicker är ett stighudsset för turskidorna. Huden monteras med ett spänne mitt på skidans fästson och på det sättet får du en hud som passar perfekt för åkning på platten och mindre brant terräng. Setet innehåller packpåse och en duk mellan hudarna som möjliggör lätt demontering."

Jag bli lite konfunderar då jag har bindning och pjäxa mitt över fästsonen. (använder Rotefella BC manuell bindning)
Är det någon som vet hur det är att använda dessa?

Hls
Anders
 
Inte samma sak!

Det kan kanske vara på sin plats att påpeka att BD kickerskins passar alla skidor (som är tillräckligt breda) medan Åsnes fellesystem bara passar Åsnes egna modeller som är speciellt anpassade för det.

Jag har haft mina BD kickerskins under rätt många år nu och är väldigt nöjd. Just att de kan flyttas mellan olika skidor ser jag som ett stort plus. Det har jag haft nytta av många gånger.

/Tommy
 
Följdfråga BD Kicker skins

Jag har kört en snikvariant och tagit de bitar av mina BD Ascension som blev över när jag kapade hudarna till mina Scotty Bob och använt som kicker skins helt utan spännen. Det har fungerat ganska bra men ibland så lossnar främre delen av huden.

Så jag funderar på att antingen köpa orginal BD Kicker skins eller fixa till en plåt och en rem på de hudbitar jag har. På bilderna ser det ut som plåten är nitad mot remmen. Hur tjock är plåten? Rostfritt? Var slutar själva huden med klistret? Dvs är det lim under hela plåten? Gissar att plåten är stukad konvex för att den inte ska samla snö och is.

Hur långa är hudarna på Kicker skins?

Thure
 
På bilderna ser det ut som plåten är nitad mot remmen. Hur tjock är plåten? Rostfritt? Var slutar själva huden med klistret? Dvs är det lim under hela plåten? Gissar att plåten är stukad konvex för att den inte ska samla snö och is.

Hur långa är hudarna på Kicker skins?

Thure

Ja, de är nitade. Tjocklek ca 0,5 mm. Huden slutar 1 cm från framkanten. Den är konvex. Längd 80 cm.

HåkanF
 
Det kan kanske vara på sin plats att påpeka att BD kickerskins passar alla skidor (som är tillräckligt breda) medan Åsnes fellesystem bara passar Åsnes egna modeller som är speciellt anpassade för det.

Jag har haft mina BD kickerskins under rätt många år nu och är väldigt nöjd. Just att de kan flyttas mellan olika skidor ser jag som ett stort plus. Det har jag haft nytta av många gånger.

/Tommy

Hej igen,
Jag kör på relativt smala skidor ( 59 - 49 - 55 mm). Fisher E89.
Är dessa ok i bredd för BD kickerskins?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.