Solbrillor för hund

Har sett de extremt coola hundsolbrillorna Doggels på nätet och undrar om någon har sett de i butik i Sverige? Det har förts diskussioner huruvida hundar behöver sobrillor eller ej här på forumet men jag vill köpa brillorna för de är så HÄFTIGA! Hör av er om ni har sett dem annars blir jag väl tvungen att köpa dem över nätet.

Mvh Tomas och Nova

Coolt

Har inte sett dem, kul grej. Självklart kan inte hunden tycka det, hundar kan inte tycka att något är coolt de har liksom inte itelekt till det. Men det är väl inte mindre OK än att sätta halsband på en hund...

BAX; sa:
Är det du eller Nova som tycker att de är häftiga??
Vad härnäst? Zinkpasta på nosen??

/BAX

Kära Bosse!
Självklart är det ju husse som tycker att brillorna är coola, vem annars?
Lite zink på nosen verkar ju annars vara praktiskt och snyggt, ska testa det. Annars funderar jag på att måla klorna med nagellack. Vad tror du om det;-)

Är det ok för dig om jag köper ett solbrillor till min hund? Jag vill inte att du ska gå och hetsa upp dig.

Mvh Tomas

novas husse; sa:
Är det ok för dig om jag köper ett solbrillor till min hund? Jag vill inte att du ska gå och hetsa upp dig.

Mvh Tomas

Kör hårt!

I stället för zinkpasta ska du prova en liten klick försvarets hudsalva, min tik var som tokig så fort jag tog fram burken. Sen satt hon nöjd där och slickade febrilt nosen.

För att återgå till tråden: Var där inte nån veterinär som skrev att hundar inte kan bli snöblinda pga att de exponerar så lite av ögonvitan??

/BAX

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips