Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Snabbtorkande skor till fjällvandring
- Trådstartare Fidolf
- Start datum
Icebug
Var in på "Snabba Steg" i Luleå och hade ungefär samma frågeställning som du...och hans tips var att köpa ett par Icebug, för att dom har aningen vridstyv sula samt att dom har samma våtvikt som torrvikt
.
Dom luftiga med mera mesh tyckte han inte var något direkt bra alternativ då dom slits/går sönder lättare iom att man vandrar off-track.
På spår och leder funkar dom bra, men annars tyckte han att dom andra var betydligt bättre.
Nu minns jag inte vilken modell det var..men, ta en titt på dom
!
Var in på "Snabba Steg" i Luleå och hade ungefär samma frågeställning som du...och hans tips var att köpa ett par Icebug, för att dom har aningen vridstyv sula samt att dom har samma våtvikt som torrvikt
Dom luftiga med mera mesh tyckte han inte var något direkt bra alternativ då dom slits/går sönder lättare iom att man vandrar off-track.
På spår och leder funkar dom bra, men annars tyckte han att dom andra var betydligt bättre.
Nu minns jag inte vilken modell det var..men, ta en titt på dom
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Icebug mist?
Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Ja, det var misten han tyckte att jag Inte skulle köpa...sedan är frågan om man kombinerar skon med ett par vattentäta strumpor vid kallare väder och vanliga ullisar annars.
Om jag ändå skulle gå i skor utan något fotledsstöd och dessutom räknade med att bli både våt och lerig, då skulle jag gå all-in. Icebug är det självklara valet och jag skulle gå längre än så och välja extremmodellen Acceleritas. De är de enda odubbade skorna i hela västvärlden som är gjorda för en användning där riktigt blöt och riktigt skitig är normaltillståndet. De enda skorna som hämtar sig och som torkar rimligt fort efter riktigt omild behandling. Gå och känn på ett par. Känn på väven. Känn på innersulan. Plocka ut innersulan och kolla under. Gör samma sak på Merrell, Salomon, Inov8, Haglöfs, Salming, whatever. Du kommer att fatta direkt. De andra märkena är blå dunster. Icebug är de Förvildade Fötternas Frälsare. Och jag får inte ens betalt för att säga det här...
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg