smörjmedel och tejp?
- Trådstartare olrijo
- Start datum
vond; sa:Sen undrar jag var man kan få tag på tejp att märka karbiner och utrustning med?
Se bara här ovan! Personen ifråga (inget påhopp, jag har ställt liknande och till och med dummare frågor...) antar att det finns en tapesort (eller?) avsed för att märka klätterutrustning eller att det finns en sort som är mer lämpad än andra!
Nu är det ändå så att det faktiskt finns en speciell sorts tejp som är tänkt just för att märka klätter prylar med (å annat som kan tänkas behöva en märkning). Jag kommer inte ihåg namnet just nu men jag har sett en annons i Climbing för kanske ett år sedan. Komplett med ett citat som angav att just denne klättrare då aldrig har varit med om en bättre tejp.
I övrigt så har det förtsd en ganska uttömmande debatt i just detta ämne om att tejp grejor.
MA
Tovetjarn; sa:reflextejp i några olika färger. jag vet inte hur bra den sitter (den höll för helgen klättring i alla fall) men det ser ju lite fräckt ut. och om man slipar till karbinerna lite grann, så kan man säkert ha dem som fiskedrag...
Tallrot; sa:Jag måste nog varna dig Johan om du slipar i dina klätter karbiner eftersom det kan bli grader som skär sönder repen.