tåget från Malmö till Vemdalen

Hej!

Jag ska försök att tar en kort vecka i slutet av mars början av april till fjällen för lite snowboarding.

Har tittat på snälltåget från Malmö / skåne och det ser ut som man dyker upp tidigt på morgonen i fjällen men man så mycket har jag märkt men få inte checka in till boende till typ 15.00. Låter lite jobbigt att har alla utrustning osv med sig och kanske missa en dag på backen.

Undrar om någon har gjort sånt resa och vad deras lösning till problemet var?

Annars blir det fjällbussen till Sälen...

HasseQ

Temp. avstängd
Om det är något boende med reception så kan det finnas något ställe där man kan förvara baggage några timmar, innan el efter man har tillgång till rummet. Fråga.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hej!

Jag ska försök att tar en kort vecka i slutet av mars början av april till fjällen för lite snowboarding.

Har tittat på snälltåget från Malmö / skåne och det ser ut som man dyker upp tidigt på morgonen i fjällen men man så mycket har jag märkt men få inte checka in till boende till typ 15.00. Låter lite jobbigt att har alla utrustning osv med sig och kanske missa en dag på backen.

Undrar om någon har gjort sånt resa och vad deras lösning till problemet var?

Annars blir det fjällbussen till Sälen...
En möjlighet som kostar lite mer är att boka boendet från dagen före du kommer. Det betyder att du inte sover den första natten av den tid du bokat boende, med du kan checka in direkt när kommer.

Om man inte har så mycket värdesaker med sig så finns det värmestugor där man borde kunna ställa in en väska under dagen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips