tåget från Malmö till Vemdalen

Hej!

Jag ska försök att tar en kort vecka i slutet av mars början av april till fjällen för lite snowboarding.

Har tittat på snälltåget från Malmö / skåne och det ser ut som man dyker upp tidigt på morgonen i fjällen men man så mycket har jag märkt men få inte checka in till boende till typ 15.00. Låter lite jobbigt att har alla utrustning osv med sig och kanske missa en dag på backen.

Undrar om någon har gjort sånt resa och vad deras lösning till problemet var?

Annars blir det fjällbussen till Sälen...

Om det är något boende med reception så kan det finnas något ställe där man kan förvara baggage några timmar, innan el efter man har tillgång till rummet. Fråga.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Hej!

Jag ska försök att tar en kort vecka i slutet av mars början av april till fjällen för lite snowboarding.

Har tittat på snälltåget från Malmö / skåne och det ser ut som man dyker upp tidigt på morgonen i fjällen men man så mycket har jag märkt men få inte checka in till boende till typ 15.00. Låter lite jobbigt att har alla utrustning osv med sig och kanske missa en dag på backen.

Undrar om någon har gjort sånt resa och vad deras lösning till problemet var?

Annars blir det fjällbussen till Sälen...
En möjlighet som kostar lite mer är att boka boendet från dagen före du kommer. Det betyder att du inte sover den första natten av den tid du bokat boende, med du kan checka in direkt när kommer.

Om man inte har så mycket värdesaker med sig så finns det värmestugor där man borde kunna ställa in en väska under dagen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips