Smartwool och Arcteryx

U(ll)nderbart..

Joakim Ambrosson (Joakim Ambrosson) skrev

Det låter bra! :) Har skrivit upp både långärmade och kortärmade, totalt 4 st nu :) Det här e dom jag kollat på:

http://www.smartwool.com

M LTWT S/S TEE 14-610
M MIDWT SOLID CREW 15-603
M MIDWT ZIP-T 15-604
Boxer Brief 13-751
M LTWT Bottom 14-852

// Jocke

Låter underbart då jag numera är förälskad i ull underkläder :) efter att ha använt ett icebreaker skinn 200 i vintras och nu ett skinn 140 ska jag nu vara ull ekiperad även under sommarens vandringar!

Boxer Brief vill jag skriva upp mig på, microlight 150g..

//A

Ni som använt en merino T-shirts under sommarvandring... hur klarar sig axelpartiet mot slitage från ryggsäcken? Blir det lätt hål?

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Efter att ha fått en ordentlig dusch av vågstänk under nyss genomförda segelturen såg jag mer ut som en blöt hund. Fick som tur var låna diverse plagg av merinoull av en kompis. Blev väldigt positivt överraskad av den lite tjockare tröjan samt sockorna. Lagom varm utan att frysa. Blir ull nästa gång nytt mellanlager ska införskaffas, det e ett som är säkert :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips