Slang till KAP Artic

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Swedol, Hydroscand eller andra slangspecialester som ofta finns "runt hörnet" kan nog hjälpa dig, om du går in hos dem & frågar, då de har ett STORT sortiment av slang.

Gå in på din lokala VAG-handlare! Det finns en textilklädd bränsleslang till Volkswagen som är näst intill identisk till originalslangen - eller om det kanske var så att det var precis tvärt om, då en gång i Kiruna på åttitalet...? ;-)

När jag fick samma problem för typ 10 år sedan så köpte jag en bränsleslang på Biltema. Har funkat bra.

Thure

Tack. .........

Om man köper slang måste man sätta på anslutningar själv. Går det alltså att få loss de gamla anslutningarna och återanvända dem?

Har ni ni några tips om hur man hanterar dessa delar? Har aldrig mekat med detta.
Den vänstra delen ser ut som någon sorts slangklämma. Kan man försöka sprätta bort den och sedan träs nya slangen på?
Den högra delen förstår jag inte hur man får bort slangen och en ny på plats.
Tacksam för hjälp

Bilagor

• IMG_2640.jpg
    IMG_2640.jpg
    32.1 KB · Visningar: 469
På den vänstra tar du bort slangklämman och sätter dit en vanlig. På den högra är jag lite osäker. Möjligt att det går att skruva isär den kopplingen och skruva dit den nya slangen i stället för den gamla. Tror det var så jag gjorde. Går inte det får du försöka med en slangklämma där också.

Se bilden som visar hur det ser ut med Biltemaslangen. Den gamla slangklämman gjorde inte så mycket nytta på den lite smalare Biltemabränsleslangen.

Thure

Bilagor

• KAP.jpg
    KAP.jpg
    106.1 KB · Visningar: 437
Senast ändrad:
ansluta annan pump?

Gängorna till anslutningen i pumpen har gått sönder. Jag undrar om någon lyckats ansluta någon annan pump till KAP-brännaren?

Skruvade du in den snett? Trodde själv att jag hade förstört gängorna på min, men den klarade sig.

Annars borde kanske en mekanisk verkstad kunna gänga ett större hål och sedan en större "hane"(vad det nu kallas)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips