Swedol, Hydroscand eller andra slangspecialester som ofta finns "runt hörnet" kan nog hjälpa dig, om du går in hos dem & frågar, då de har ett STORT sortiment av slang.
Gå in på din lokala VAG-handlare! Det finns en textilklädd bränsleslang till Volkswagen som är näst intill identisk till originalslangen - eller om det kanske var så att det var precis tvärt om, då en gång i Kiruna på åttitalet...? ;-)
Har ni ni några tips om hur man hanterar dessa delar? Har aldrig mekat med detta.
Den vänstra delen ser ut som någon sorts slangklämma. Kan man försöka sprätta bort den och sedan träs nya slangen på?
Den högra delen förstår jag inte hur man får bort slangen och en ny på plats.
Tacksam för hjälp
På den vänstra tar du bort slangklämman och sätter dit en vanlig. På den högra är jag lite osäker. Möjligt att det går att skruva isär den kopplingen och skruva dit den nya slangen i stället för den gamla. Tror det var så jag gjorde. Går inte det får du försöka med en slangklämma där också.
Se bilden som visar hur det ser ut med Biltemaslangen. Den gamla slangklämman gjorde inte så mycket nytta på den lite smalare Biltemabränsleslangen.
Hej! Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig inkomstkälla
för att täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå
av annonsblockering för Utsidan så stöd oss gärna genom att
teckna ett plusmedlemskap istället -
då kan du dölja alla annonser!