Skyltar som informerar om jakt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag älskar den här tråden, den är så underbart korkad på så många olika plan! :)

Finns ni på riktigt? Kan ni inte stämma träff och göra upp? Jag kan filma! Och ta med popcornmaskin!
 

Ja, det verkar som Troy Gardner har frigång.



Nej, varför skulle du erkänna att du tog tillfället i akt efter den massiva kritik du har fått här på utsidan sedan dina illdåd kom fram i rampljuset.

Vilka illdåd? Sedan när är vanlig organiserad sportdykning ett illdåd?



Så rådjur har fri tilldelning? Rådjurstammens stora storlek var ju den andra indikationen på jägarkårens kapitala misslyckande.

Genom den fria tillgången under en begränsad period, blir det ju inte alls den hetsen som det blir vid älgjakten, där vissa jaktlag bara har några få dagar på sig.

Men tycker du att rådjuren är för många i ditt område, är det ju bara att skaffa jägarexamen, jaktlicens och en bit mark att jaga på. Sedan är det ju bara att panga på under den lovliga tiden.


Att du äger dvdn gör det inte rätt av dig att dela filmen på dreamfilm. Är din dvd-spelare uppkopplad "direkt" mot internet/dreamfilm? Eller bör man skicka dig ett mejl innan strömningen startar?

Jag har inte laddat upp någon upphovsrättsskyddad film.
/Niklas
 
Meningslös semantik räddar inte din heder. Upphovsrättsinnehavarna äger upphovsrätten. Den ekonomiska upphovsrätten kan köpas och säljas, precis som vilken egendom som helst.
Och tiden när du kan beskylla människor på Utsidan för att inte respektera äganderätten är nog över. Så lägg ned det tugget, sänk ditt huvud i skam. En rak nacke när man just exponerat sig själv som en humbug gör bara saken värre.
Och som sagt, jag ska mejla runt lite uppmaningar att ta ved och julgran på dina marker, med en länk till adressen. Det var ju okej, eller?

Nope! Så länge inte personer på Utsidan visar att de respekterar äganderätten och markägarens bestämmanderätt över sin mark, så kommer jag att fortsätta påpeka bristande respekt för äganderätten.

Sedan tycker jag nog att Adam Berglunds djupgående analys är mycket intressant och påvisar en hel del absurdheter när det gäller domstolars syn på upphovsrätt respektive äganderätt.

Vad ditt illegala mailande och tipsande beträffar, så är det väl en anstiftan till stöld.
/Niklas
 
Vill ha en siffra på den totala stammen, förespråkar man fri jakt under3-4 månader måste man veta vad det innebär. Det där låter som en siffra som passar din mark bättre än vad den gynnar älgstammen.

Då får du väl summera ihop den siffran då. F ö. tycker jag det ät högst rimligt att ange antalet älgar/1000 ha. Det borde ju underlätta för de lokala jägarna att hålla den lokala älgstammen på den nivån.
 
jag kan ha räknat helt tokigt nu, men är i det närmsta omöjligt att räkna ut hur många älgar det finns i sverige.
men hittade en siffra som angav att det skulle finnas ungefär 12 älgar per tusen hektar (Såg även en siffra på 10)

detta skulle då ha varit i sommarstam, alltså när det finns som mest älgar som är ca 300.000, om vi då istället antar att det ska finnas 1-2/älgar per 1000 hektar så ska det i sämsta fall finnas 1/12 mindre älgar än nu.
Detta är givetvis en befängd siffra som endast skulle gynna skogsbruket.
 
jag kan ha räknat helt tokigt nu, men är i det närmsta omöjligt att räkna ut hur många älgar det finns i sverige.
men hittade en siffra som angav att det skulle finnas ungefär 12 älgar per tusen hektar (Såg även en siffra på 10)

detta skulle då ha varit i sommarstam, alltså när det finns som mest älgar som är ca 300.000, om vi då istället antar att det ska finnas 1-2/älgar per 1000 hektar så ska det i sämsta fall finnas 1/12 mindre älgar än nu.
Detta är givetvis en befängd siffra som endast skulle gynna skogsbruket.

Varför skulle en kraftig minskning av älgstammen vara befängd? Det skulle definitivt gynna den biologiska mångfalden med mer lövskog och mer tallskog, vilket skulle kunna minska oljeberoendet och möjliggöra en seriös grön omställning.

Dessutom skulle ju antalet viltolyckor minska radikalt, vilket väl bara är bra, eller? Det har ju nyligen gnällts i denna tråd på de många viltoltolyckorna.
/Niklas
 
Varför skulle en kraftig minskning av älgstammen vara befängd? Det skulle definitivt gynna den biologiska mångfalden med mer lövskog och mer tallskog, vilket skulle kunna minska oljeberoendet och möjliggöra en seriös grön omställning.

Dessutom skulle ju antalet viltolyckor minska radikalt, vilket väl bara är bra, eller? Det har ju nyligen gnällts i denna tråd på de många viltoltolyckorna.
/Niklas

Tycker det är bra att du ställer dig bakom en kraftigare vargstam.

Skickat från min D5803 via Tapatalk
 
Nope! Så länge inte personer på Utsidan visar att de respekterar äganderätten och markägarens bestämmanderätt över sin mark, så kommer jag att fortsätta påpeka bristande respekt för äganderätten.

/Niklas

Markägaren har inte absolut bestämmanderätt. Acceptera de lagar och regler som gäller i Sverige eller lämna landet
 
Ja, det verkar som Troy Gardner har frigång.

Vilka illdåd? Sedan när är vanlig organiserad sportdykning ett illdåd?

Genom den fria tillgången under en begränsad period, blir det ju inte alls den hetsen som det blir vid älgjakten, där vissa jaktlag bara har några få dagar på sig.

Men tycker du att rådjuren är för många i ditt område, är det ju bara att skaffa jägarexamen, jaktlicens och en bit mark att jaga på. Sedan är det ju bara att panga på under den lovliga tiden.

Jag har inte laddat upp någon upphovsrättsskyddad film.
/Niklas

Jaja, det är bara att erkänna dina synder så är det ok sedan, men ändå så blev ju inte organiserade fuldykningar ok bara för att du kallar det för sportdykning. Hur många är ni egentlig som sysslar med detta i sådan stor skala, "organiserade", återkommande?

Några enstaka jägare mer eller mindre förändrar inte det katastrofala resultatet av dryga 75 års kapitalt misslyckande i att hantera älg- och rådjurstammen innan vargen blev behjälplig.

Nej, du streamar tydligen den, det är inte bättre än att piratkopiera. (Ungefär som om att fuldyken skulle bli bättre för att du kallar dem för "organiserade sportdyk".)
 
Jaja, det är bara att erkänna dina synder så är det ok sedan, men ändå så blev ju inte organiserade fuldykningar ok bara för att du kallar det för sportdykning. Hur många är ni egentlig som sysslar med detta i sådan stor skala, "organiserade", återkommande?

Några enstaka jägare mer eller mindre förändrar inte det katastrofala resultatet av dryga 75 års kapitalt misslyckande i att hantera älg- och rådjurstammen innan vargen blev behjälplig.

Nej, du streamar tydligen den, det är inte bättre än att piratkopiera. (Ungefär som om att fuldyken skulle bli bättre för att du kallar dem för "organiserade sportdyk".)

En stilla undran bara. Är du förståndshandikappad på riktigt eller spelar du bara dum?
/Niklas
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.