Skor och stavar x 5 !!

Tack för tipset! Hade de varit gjorda i riktigt läder i stället föt "konstläder" och canvas, utan en j...a massa onödiga sömmar och limfog på undersidan (!) av sulan, och haft formen enligt nedan, så hade jag nog slagit till ;).

Jag håller med om detta! Alldeles för vanligt med skor/kängor som är för smala framtill. Jag får alltid höra av personalen när jag letar efter skor "jaha du har breda fötter - nej vi har inte den modellen för breda fötter"...

Jag skulle vilja ha ett par högskaftade kängor som var lika mjuka och flexibla som ett par "vanliga" gympaskor, men ha samma skydd mot väta som ett par "riktiga" kängor - kanske Feelmax är det jag letar efter?
Någon som vet om Feelmax saluförs i Sverige! Som sagt mitt största problem mot kängor är att de oftast är för trånga och då kan jag ju inte vandra i dem!

Sorry för utsvävning från trådens ämne. Min åsikt om trådskaparens tanke håller jag med om. Jag själv ser ett klart förhållande mellan tunga skor och tröttare vandring, samt suget efter mer kalorier som ett direkt resultat.

/Andreas
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.