Skor för cykling och vandring

Kommer under min resa att både cykla och trekka i berg en hel del och undrar om någon har nåt bra tips på stabila skor/kängor som passar både cykling i kallare väder och vandring i berg?
Tänkte alltså kombinera och cykla med skorna/kängorna när det är minusgrader och samtidigt använda dem i berg när jag vandrar.

Vill inte ha för högt skaft på kängorna eftersom det blir obekvämt att cykla med men samtidigt ha nåt som är stelare än vanliga träningsskor i goretex.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kommer under min resa att både cykla och trekka i berg en hel del och undrar om någon har nåt bra tips på stabila skor/kängor som passar både cykling i kallare väder och vandring i berg?
Tänkte alltså kombinera och cykla med skorna/kängorna när det är minusgrader och samtidigt använda dem i berg när jag vandrar.

Vill inte ha för högt skaft på kängorna eftersom det blir obekvämt att cykla med men samtidigt ha nåt som är stelare än vanliga träningsskor i goretex.

Hallå Stefan
Lurar lite på hur du tänker, varför inte ha ett par renodlade cykelskor och ett par renodlade vandrigskängor.
Hur du än strävar så kommer alltid resultatet bli halvdant om du väljer en form av kombi-känga/skor
men det är min åsikt.
Cykelskon måste ju uppfylla en viss sak precis som vandringskängan/skon och jag har inte sprungit på någon än. men jag förstår din tanke den finns hos mig med.
Så om du finner den dela gärna med dig av denna erfarenhet.
Eleuthera

traffade en tysk som hade nagra spd-typ-skor som sag stabila ut. kang varianten. han anvande dom dock inte for trekking. Modell lake, alla jag sag nar jag kort sokte pa natet sag flimsiga ut, men hans var rejala. Kanske kan vara nagot. sjalv cyklar jag bara i ett par kangor, kanske dumt men lite sent att andra sig, svart att fa (bra) skor sanda hemmifran. Kanske kan vara nagot, men har som sagt inte provat sjalv, och dom kanske inte alls ar bra. Han hade dock rejala (dyra) grejer i ovrigt. Bara en idé.

Men borde inte spd skor vara illa a ga i lera och grejs med? nagon vet sakert battre an jag.

Hade nan hemsida med grejs ocksa, radenfahrrad.de (typ varldsomcykling pa tyska) (<- funkar inte har iaf) el. dyl kommer inte ihag, inte sa mycket hjalp kanske. Har sidan nagon stans om nagon verkligen vill ha

kommer dock kanske inte kunna svara pa fragor bra, kollar inte har sa ofta, utifall att.
Men skriv garna anda.

lycka till
j

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips