skoproblem!!

tjenare.

jag har precis köpt ett par Boreal Stinger för en billig penning. Problemet är bara det att jag i efterhan upptäckt att de klämmer åt för mycket på min ena(!) stortå. Därför undrar jag om det finns någon huskur man kan ta till för att tänja skon en liten aning?!

Det är ju inte så kul att behöva göra sig av med sina splitternya skor...

tack på förhand!

Jag har hört om en 'gammal huskur' som jag dock inte provat själv, men som sista desperata utväg kanske det kan fungera. Sätt på dig skon och stoppa ned foten i ett varmvatten bad. Gojsa runt lite med tårna och om du har tur töjer den sig lite. OBS göres på egen risk, jag har ingen aning om hur din sko reagerar på detta.

Annars om jag minns rätt så är stinger i läder utan foder så den borde töja sig rätt bra ändå om du bara klättrar lite i smärta ett tag!

Lycka till!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips