Meindl vandringskängor

Tack för alla era svar. Alltid bra att få höra andras åsikter. Skulle även vara intressant att veta vad ni har för favorit kängor. Frun behöver att par. Det skulle jag kanske givetvis ha frågat innan jag köpte mina men efterklok är det enkelt att vara. Ha det så bra där ute.

Favoritkängan varierar kraftigt med användningsområde.

Själv är jag oerhört förtjust i mina Hanwag Rotpunkt som jag använder till nästan allt. Vintertid eller om jag vet med mig att det kommer bli väldigt blött tar jag mina Meindl Island.

Min favoritkänga var dock mina gamla Lundhags Alaska som jag köpte tidigt nittiotal. De kängorna höll för allt möjligt i ca 15 år. Dock var de ett helsicke att gå in dem och de var aldrig i närheten av lika bekväma som mina Island var från dag ett. Dock höll de alltid tätt och lädret såg nästan som nytt ut sålänge jag tog väl hand om det. Finns inga andra kängor jag kan sakna på samma sätt, dock är det nog mer sentimentala skäl än att de var bättre än vad jag har nu.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips