Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag har ett huvud som är ganska smalt men samtidigt långt. Alla skidhjälmar jag provar trycker därför väldigt mycket i pannan och/eller blir alldeles för stora i sidan, så det blåser in.
Är det nån som har nåt tips på märken/modeller som är smala och långa?
Det brukar ju följa med självhäftande skumgummikuddar så att man själv kan anpassa hjälmen så att den sitter bra. Har i alla fall gjort det på Giro och Sweet-hjälmar jag har köpt. Kan du inte prova en som inte sitter för hårt i pannan och be expediten att plocka fram kuddarna och testa att bara stoppa i dem utan att limma, se om du kan fylla ut på sidorna och få till en bra passning?
Tycker att Sweet Rooster funkar bra för smala huvuden. Både jag och min bror har köpt denna modellen, delvis tack vare att den passar smala huvuden. Det följer även med en mängd kuddar så att man kan finjustera passformen.
Jag har ett huvud som är ganska smalt men samtidigt långt. Alla skidhjälmar jag provar trycker därför väldigt mycket i pannan och/eller blir alldeles för stora i sidan, så det blåser in.
Är det nån som har nåt tips på märken/modeller som är smala och långa?
Jag har samma problem. Hittade till slut en Head-hjälm som passade tillräckligt bra. Kan tyvärr inte uppge exakt modell, men den har väl utgått ur sortimentet nu ändå.
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...