skicka en cykel till AUS

Hej

Jag kommer befinna mig i Australien om ett antal månader och skulle vilja veta om någon vet hur billigt/dyrt det är att skicka dit cykeln (vi har en adress att skicka den till). Kan tyvärr inte ta med den "på flyget" för jag tar en del olika flyg till ställen på vägen och det blir för komplicerat att kånka runt på cykeln hela tiden. Men väl i Australien tänker vi oss att göra en tour. Alternativet är ju att köpa nya cyklar där men det vore rätt tråkigt då vi är inkörda me de cyklar vi redan har och gillar dessa. ¨Nån som vet nåt?

MVH

Chrille

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej
Skulle först skicka min med DHL eller liknande men eftersom den skulle bli större än en pall enligt dem även om den va ihopplockad och eller stående så skulle det gå på över 10.000

1. Ingen som ska skicka ner en container dit som du kan leta upp ?
2. Finns ingen annan som ska flyga ner och kan tänka sig och ta med din cykel?

Tror nog att du får släpa med cykeln på på planet så kolla vilka som har generösast regler/priser. 5-7kg övervikt brukar gå att snacka bort. Kollade priserna för några år sedan och då vara det fasligt dyrt att skicka med speditionsfirma om man inte väljer båtfrakt. Men då får man räkna med tre till fyra veckor innan cykeln är framme.

Skulle faktiskt inte ha något emot båtfrakt alls för att vi ska nämligen resa via sri lanka, malaysia, indonesien och sen australien. Har inte direkt hittat nåt bra ställe att båtfrakta med så vet någon om något kan ni väl skriva så mailar jag dessa också. Även om detta är bra cykelländer allihop har vi valt att inte ta med cyklarna dit och av samma anledning blir det tyvärr omöjligt att ta med cykeln på planet ner eftersom vi har rätt många plan. Att betala 30 euros per cykel och per plan blir ju inräknat vår resa till london runt 150 euros =( Har skickat ut lite förfrågningar via mail idag så vi får se vad som händer.

Tyvärr så har jag inte namnet på de firmor jag använt när jag skickat hem grejer under mina cykelturer i Asien. Där var det så "outvecklat" så man bara behövde kliva in med cykeln på det lokala postkontoret så skötte de resten. Kanske vet de mer om du ringer informationen på Arlanda.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips