Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Skalkläder i framtiden? vad tror ni?
- Trådstartare prylManne
- Start datum
Jag tror på bekväma och "miljövänliga" kläder. Själv är jag stort fan av bomull
Men det beror säkert på att jag mestadels tar det ganska lugnt och inte går turer på många mil rakt in i vildmarken. Hur som helst, det kommer säkert billiga syntetmaterial som är skönare än dagens obekväma plagg.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Jag tror att dom stora företagen som Gore-tex mfl,kommer att forsätta att vidareutveckla membranen så att kläderna blir allt lättare,samtidigt som dom andas bättre och samtidigt förblir lika starka. Jag tror att Soft-shellen kommer att utvecklas mer och mer och att Natur material som Ull kommer att säljas mer.
Vad får man kanske se om 10-15 år? Kanske en fjäderlätt Skal Jacka som väger 150 gram,men som ändå tål en vattenpelare på 30 m och som andas lika bra som en bommulls T-shirt och är lika slitstark som Kevlar? Spekulera kan man alltid!
Vad får man kanske se om 10-15 år? Kanske en fjäderlätt Skal Jacka som väger 150 gram,men som ändå tål en vattenpelare på 30 m och som andas lika bra som en bommulls T-shirt och är lika slitstark som Kevlar? Spekulera kan man alltid!
Sedan kan man förstås ifrågasätta hur miljövänligt det är med t ex merinoull. Miljöpåverkan att föda upp fåren, kemikalier för behandling av ullen, och så transport över hela jorden från Nya Zealand...
Johannes
Vi kan ju jämföra mellan något underställ var tredje år och fjärrtransporterad mat 3ggr varje dag!
//J
Jag tror på bekväma och "miljövänliga" kläder. Själv är jag stort fan av bomullMen det beror säkert på att jag mestadels tar det ganska lugnt och inte går turer på många mil rakt in i vildmarken. Hur som helst, det kommer säkert billiga syntetmaterial som är skönare än dagens obekväma plagg.
Hur upplever du dagens plagg obekväma?
//J
Shoeller (tror jag) har ju redan experimenterat med material som varierar sin luft- och ånggenomsläpplighet med temperaturen.
Det kommer vi förmodligen se fler (och bättre fungerande) exempel på.
Ett annat utvecklingsspår som lär komma mer och mer är kombinationen stretch, ventilerande och regntätt.
Sen har vi ju redan sett facit. Jag vet inte vad mysoverallerna i star trek är gjorda av, men de duger uppenbarligen i alla klimat.
Det kommer vi förmodligen se fler (och bättre fungerande) exempel på.
Ett annat utvecklingsspår som lär komma mer och mer är kombinationen stretch, ventilerande och regntätt.
Sen har vi ju redan sett facit. Jag vet inte vad mysoverallerna i star trek är gjorda av, men de duger uppenbarligen i alla klimat.
Liknande trådar
- Svar
- 12
- Visningar
- 2 M
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg