Ok, intressant. Skulle vara väldigt uppskattat med en liten recension. Och den stora frågan, är den värd pengarna?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Skärpa gamla isskruvar?
- Trådstartare avslut210607
- Start datum
Ok, intressant. Skulle vara väldigt uppskattat med en liten recension. Och den stora frågan, är den värd pengarna?
Att ge en recension efter 2 skruvar känns lite meningslöst, efter en säsong? Jovisst. Jag räknar bara på hur mycket den kostar i förhållande till antalet isskruvar jag lyckas rädda.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Att ge en recension efter 2 skruvar känns lite meningslöst, efter en säsong? Jovisst. Jag räknar bara på hur mycket den kostar i förhållande till antalet isskruvar jag lyckas rädda.
Ja, jag skulle nog skrivit så här istället: jag ser verkligen fram emot en recension framöver. Och nästa fråga, den stora: blir resultatet bra? snabbt? Bättre än att fila själv?
Gissar att du inte slängde dina skruvar när dom gått i klippa innan du skaffade Petzlprylen.
Verkar ju riktigt fin, man kan ju vara några stycken som köper en tillsammans. Ska prata runt här bland Kiruna klättrarna om att investera i en.
Verkar ju riktigt fin, man kan ju vara några stycken som köper en tillsammans. Ska prata runt här bland Kiruna klättrarna om att investera i en.
Jag kollade runt lite och billigaste stället jag hittade den på var på FaceWest, fraktfritt dessutom.
http://www.facewest.co.uk/Petzl-LimIce.html
Jag beställde den sista dom hade i lager men det kan ju vara värt att maila dom och kolla när dom får in fler.
JOHAN
Ja, jag skulle nog skrivit så här istället: jag ser verkligen fram emot en recension framöver. Och nästa fråga, den stora: blir resultatet bra? snabbt? Bättre än att fila själv?
Gissar att du inte slängde dina skruvar när dom gått i klippa innan du skaffade Petzlprylen.
Okej, här kommer mina åsikter om LimIce på Black Diamond Express, det fungerar inte! LimIce är designad för att vässa upp Petzlskruvar som har blivit slöa av normalt slitage, inte om man har kört in en isskruv i berg och har krokig krona. Filen är väldigt grov och gör ett "köttigt jobb", vinklarna på filen stämmer inte överens med en Black Diamondskruv och man får ett väldigt märkligt resultat. LimIce är alltså ingen ursäkt för att man ska slippa lära sig slipa isskruvar.
Lyckegård, har du den nyare typen med rostfri eller den äldre med svart "hängare"? Jag köpte en LimIce och har slipat mina skruvar av äldre (svart) sort och jag är nöjd med resultatet. Det är något annan vinkel på skären så det tog lite tid första gången.
Däremot är det en helt annan vinkel på den nyare modellen och jag tänker inte slipa mina såna skruvar med LimIcen. Majoriteten av mina skruvar är av svart modell, och jag köpte slipen ihop med en kompis så för mig är det en bra investering.
JOHAN
Däremot är det en helt annan vinkel på den nyare modellen och jag tänker inte slipa mina såna skruvar med LimIcen. Majoriteten av mina skruvar är av svart modell, och jag köpte slipen ihop med en kompis så för mig är det en bra investering.
JOHAN
Lyckegård, har du den nyare typen med rostfri eller den äldre med svart "hängare"? Jag köpte en LimIce och har slipat mina skruvar av äldre (svart) sort och jag är nöjd med resultatet. Det är något annan vinkel på skären så det tog lite tid första gången.
JOHAN
Det finns crossover-modeller också!
Jag har ett antal BD-skruvar i min samling, inköpta för sisådär 4-5 år sedan(?), som har de nya djupare tänderna men den gamla hängaren i svartstål med bara ett hål.
Antar att BD hade ett överskott på gamla hängare på lagret som de ville bli av med...
Liknande trådar
- Svar
- 32
- Visningar
- 4 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg