Aha så ni ska gå väster om Mavas ändå?
Silvervägen till Sulitelma
- Trådstartare Vindskydd
- Start datum
Oj, givetvis ska det vara väster! Tänkte alltid tankarna att ha Mavasjavrre öster om sig haha.. Ber om ursäkt för förvirringen!Aha så ni ska gå väster om Mavas ändå?
Beror väl på hur man ser det, Staddajokk är ju en ännu längre omväg om det bara var transport mellan ändpunkterna.Det blir ju en rejäl omväg. Särskilt om man kommer från Sulitelma och ska till 95:an/Vuogga. Å andra sidan är man väl i fjällen för att vara där 🙂
Jag menade alltså att det är längre att gå öster om Mavas via bron vid Miekak än att gå väster om Mavas, om man nu ska från Sulitelma till 95:an.Beror väl på hur man ser det, Staddajokk är ju en ännu längre omväg om det bara var transport mellan ändpunkterna.
Jag ber om ursäkt, jag läste snett mellan mitt inlägg och vad du faktiskt svarade på.Jag menade alltså att det är längre att gå öster om Mavas via bron vid Miekak än att gå väster om Mavas, om man nu ska från Sulitelma till 95:an.
🙂👍🏻Jag ber om ursäkt, jag läste snett mellan mitt inlägg och vad du faktiskt svarade på.