Sidfickor till Haglöfs Climber65?

Jag släpar runt på en Climber 65 lit och känner att jag behöver ett par sidofickor till den. De som fanns till Climbersäckarna tillverkas inte längre och de som sitter på Viktorsäckarna säljs inte löst. Haglöfs har enligt uppgift inga planer på att sälja lösa fickor under den närmaste tiden.

Någon som har löst det här problemet på ett bra sätt?

Norröna kanske...

Hej !
Norröna har ju sidofickor man kan köpa separat. Även Klättermusen har detta, men de passar mig veterligt bara till K-musensäckar. Rätta mig om jag har fel.K-musens sidofickor finns i thermareststorlek bland annat (www.klattermusen.se )

Norrönas sidofickor är att betrakta som djävulskt dyra men bra.Pris över 300 kr opm jag minns rätt.Utebutiken Umeå 090-120220 har såna exempelvis. Bach (det inte alltför omnämnda ryggsäcksmärket) har också sidofickor. Jag såg en som hade Bach sidofickor till en Haglöfs sho-sho 30-liters, det såg ganska skoj ut, jättestora sidofickor till en i övrigt liten ryggsäck ;-)

Jag har själv en Climber 50 och det verkar vara lätt att få dit sidofickor eftersom hålbandsstegen är utformad som den är.Kraven är inte så stora.

Möjligen kan man tillverka sidofickor själv av någon avlagd midjeväska ?! Fast den som jag hade riskakor i under sthlm maraton vill jag nog tvätta först ;-)

MVH Mats

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Tatonka har

Jag har köpt 2 tatonka Sidfickor till min climber 80!

Dom är lite billigare än andra, har för mig runt 2-300
och rymmer ett termarest + lite till!
Finns på naturkompaniet

//Patrik

Tatonka

Hej !
Ja Tatonkas accessoarer är bra, jag har
skaffat deras lilla sjukvårdsväska som är suverän, fanns också på naturkompaniet.

MVH Mats

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips