Shelter From The Storm

Tanken kom inte därifrån faktiskt, utan från början var tanken mer i stil med Cloudburst. Men efterhand blev det så här istället :cool: En annan tanke är väl att det ska bli ett påknäppbart golv också så småningom, av typen ögla/toggle som mellan inner- och yttertält i HB. Inget som ger 100 % skydd mot markfukt eller mygg, men själva grundtanken med detta shelter/tarp är

a) att det ska rymmas i ryggfickan på mitt chestpack för flugfiske

b) lite får man tåla ;)
[Ändrat av öringen 2006-10-10 kl 15:53]
 
Det är så himla avancerat med bågar och allt att jag blir fullständigt förstummad.
"Hur enkel är min lilla ros?" för att citera Arne Quick. ;-)

Vad jag möjligen undrar är om det inte kommer att bli ganska tätt, trots ventilerna. Mer tent än tarp. Har du funderat över möjligheten att när vädret så medger lyfta upp det hela från marken, eller ha ventilationsmöjligheter längs nederkanten liknande Tarptent?

Jörgen
 
Utsökt namnval

"I was burned out from exhaustion, buried in the hail,
Poisoned in the bushes an' blown out on the trail,
Hunted like a crocodile, ravaged in the corn.
"Come in," she said,
"I'll give you shelter from the storm."
/Bob Dylan 1974
 
Re: Utsökt namnval

Loranga; sa:
"I was burned out from exhaustion, buried in the hail,
Poisoned in the bushes an' blown out on the trail,
Hunted like a crocodile, ravaged in the corn.
"Come in," she said,
"I'll give you shelter from the storm."
/Bob Dylan 1974

Inte så dumt. Kan jag låna det till min bok?
Jörgen
 
NUI; sa:
Det är så himla avancerat med bågar och allt att jag blir fullständigt förstummad.
"Hur enkel är min lilla ros?" för att citera Arne Quick. ;-)

Vad jag möjligen undrar är om det inte kommer att bli ganska tätt, trots ventilerna. Mer tent än tarp. Har du funderat över möjligheten att när vädret så medger lyfta upp det hela från marken, eller ha ventilationsmöjligheter längs nederkanten liknande Tarptent?

Jörgen

Hehe bugar för det berömmet :) Jag funderar på en luftspaltslösning längs nederkanten... vet inte hur riktigt ännu bara.
 
Imponerad. Grattulerar och bugar!
Angående bottenlåda och luftning. Jag har sett en lösning där bottenkaret hängde i band en bit in under yttertältet, vid hörn och bågen, dessa var knutna med rosett, men även HBs lösning skulle jag kunna stjäla rakt av. Har man sen myggnät fast i takdelen så att den hänger mot lådans yttersida, behövs det dels inte så mycket myggnät och några få bitar kardborretejp runt om så blir det någorlunda myggsätt, utan att viktökningen blir alltför stor.

Go tur
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.