Se upp för bilinbrott vid Häggsta

Knackad ruta + kraschat tändingslås idag mitt på dan på översta (den som kyrkan vill att vi skall använda)parkerinen vid Häggsta.

Bärgarkillen sa att han trodde att det bodde en pundare i skogen i närheten.

Inte mycket att göra åt skulle jag tro, men lite extra uppmärksamhet kan kanske vara på sin plats.

:-/ Emil

Hm, trist.

Vi skulle ha städat ännu bättre på städdagen...

Har för mig att jag läst en tråd av Pucko här på forumet om otur med stölder vid Häggsta.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Det här med stölder i Häggsta har alltid varit ett problem. Förra sommaren hade en instruktör inbrott även på den nedre parkeringen, den på ängens högra sida, sett från kapellet. Dessbättre blev han inte av med mer än ett par jeans och barnens kramdjur.
Fast inte heller den vänsta parkeringen vid ängen har varit förskonad. För drygt tio år sedan hade vi ett stort inbrott i en bil där och blev av med en hel del grejer. Kanske var det "pundare", för de tog sovsäckar och liggunderlag, men lämnade en diaprojektor och hundratals klätterbilder.

Men det är nog inte bara i de kretsarna det finns oärliga människor. Buster Delin, som hade "Busters Klätteraffär" på Bastugatan 1988-1992 släpade ut ett par hockeytrunkar fulla med klättergrejer för att ha försäljning i samband med en klätterträff i Häggsta. Under tiden han gick ner på ängen för att hämta nästa väska fick han inbrott (på den övre parkeringen) och blev av med klättergrejer för närmare 100.000:-
Han hade också ett par inbrott i butiken, där det stals bl.a. klätterskor och Friends, och de här incidenterna tror jag bidrog en hel del till att han tröttnade på att driva butiken. Trist.

I vilket fall, glöm inte att ta bort allt stöldbegärligt ur bilarna, även kramdjur...

Hände på Hunneberg också

Jag tar numera bort allt som överhuvuttaget är löst i bilen när jag parkerar ödsligt. Detta efter att nån jvla tomte slog in en fönsterruta och tog en Biltema-fleecefilt och ett par ganska väl ingånga skor... Inget mer.
Jäkla klåfingriga folk(?) som inte kan respektera andras grejer. Måtte dom vricka fötterna i skorna och ... ja vad som helst med filten... *suck*
Detta skedde förra sommaren på Hunneberg, Vänersborg/Vargön.

fel dag...

Sorry Emil, du valde fel dag att vara i Häggsta. Idag hade jag nämligen vågat lämna allt jag har i friluftsutrustningsväg i bilen på parkeringen...
Det var nämligen begravning vid kapellet idag...och gästerna bestod bl.a. av ett 50-tal hojåkare med skinnvästar av den hårdare sorten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips