dålig på namn
Kommer inte ihåg vad alla platser heter, men vi har vid två tillfällen startat från aktse, ena gången åkte vi bil till en plats som jag tror kallas cyxkelstigen där vi fick gå ca 1 mil för att komma till en båtplats där man kan bli hämtad med båt till aktse (Lennart Lenta tror jag killen med båten heter. Han kan även ta dig till Nammatj direkt.
Andra gången tog vi tåg och buss till tjåmåtis?? och blev hämtade av en farbror som Heter Harri Skarin i en grön VW buss från 19frost, och blev avsläppta på samma ställe där Lennart kom och hämtade oss så att vi kunde åka vagn till båtplatsen. kostar lite men det är värt det tycker jag då det är en hiskiligt trist vandring.
Erfarenheten om Rapa, Det är stundtals väldigt jobbig vandring och man blir definitivt blöt, massor av vad som man tröttnar på rätt fett, myggen är värre här än någon annan stans i hela sarek (tror jag, har inte varit överallt ännu). Det är oerhört vackert innan man kommer in (från skierfe hållet) och när man kommer ut mot snabbavagge), I Rapa så kan man se massor av älg