SAREK Alkavare

Är det någon ]som känner till om bron över Miellädno vänster om Alkajaure är i funktion? Har hört rykten om att den är avstängd/borta. Skulle åter vilja inta Sarek med start från Staloluokta. Så meddela mig gärna om brons kondition.
Thomas

Den går bra att gå över.men det står skyltar på vardera sidan bron att man inte får det..gör som du vill..

Britt, jag har läst i din blogg att det står på skyltarna att bron tillhör en arbetsplats. Vet du (eller någon annan) vem som ansvarar för bron? Och för vilka den är till för? Rennäringen?

/Hans

Det är en sameby som har den.och de håller den ju inte i skick för turister utan för sin verksamhet.
Att skriva som de gör + att den inte finns på kartan är väl ett sätt att inte behöva lägga tid på att hålla den i skick för ansvarsfrågor etc som annars skulle kunna uppstå.

Aktuellt

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Till minne: Lars Fält, överlevnadsexpert och författare

Lars Fält, en av Sveriges största profiler inom friluftslivet, har gått bort. Utsidans medarbetare Gabriel Arthur berättar om möten med författaren.

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!
Tack alla som svarat och diskuterat gällande brons funtion. Som ny medlem är jag imponerad och tacksam för den snabba svarsfrekvensen och vetandet. Så snart har jag kollat verkligheten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips