SAREK Alkavare

Är det någon ]som känner till om bron över Miellädno vänster om Alkajaure är i funktion? Har hört rykten om att den är avstängd/borta. Skulle åter vilja inta Sarek med start från Staloluokta. Så meddela mig gärna om brons kondition.
Thomas

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Den går bra att gå över.men det står skyltar på vardera sidan bron att man inte får det..gör som du vill..

Britt, jag har läst i din blogg att det står på skyltarna att bron tillhör en arbetsplats. Vet du (eller någon annan) vem som ansvarar för bron? Och för vilka den är till för? Rennäringen?

/Hans

Det är en sameby som har den.och de håller den ju inte i skick för turister utan för sin verksamhet.
Att skriva som de gör + att den inte finns på kartan är väl ett sätt att inte behöva lägga tid på att hålla den i skick för ansvarsfrågor etc som annars skulle kunna uppstå.

Tack alla som svarat och diskuterat gällande brons funtion. Som ny medlem är jag imponerad och tacksam för den snabba svarsfrekvensen och vetandet. Så snart har jag kollat verkligheten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips