Samurajsvärdets historia

Hej!

Med tanke på alla knivintresserade tänkte jag tipsa om ett program jag såg i går kväll på kunskapskanalen som hette Samurajsvärdets historia. Riktigt ögongodis för dom som gillar smide/härdning/hantverk.

Vet inte om det går i repris men hoppas det om nån vill se.......

VH//Anders

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Programmet är ganska gammalt. Har redan sett det ett antal ggr på bl a Discoverykanalen samt 3 gånger på Kunskapskanalen.

Kul men mycket basic info. Hade varit intressant om de hade gått in på värmebehandlingen lite mer ingående.

~Paul~

Programmet är ganska gammalt. Har redan sett det ett antal ggr på bl a Discoverykanalen samt 3 gånger på Kunskapskanalen.

Kul men mycket basic info. Hade varit intressant om de hade gått in på värmebehandlingen lite mer ingående.

~Paul~

Jaha då tror jag att jag sett det på Discovery. Ja det vore kul att se mera av värmebehandlingen. Men det är väl som att klämma ur pengarna ur hälleberget som Emil sa. Japanerna brukar vara hemlighetsfulla med sånt.

Seved

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips