Såg ni trimaran-kajaken?

Varför

Kan tyvärr inte se inslaget men måste undra varför?
Vad skall det vara bra för? I en kajak finns i min mening ingen anledning att ha utriggare om den är menad att paddlas och vad händer i krabb sjö? då blir man kastad runt som en vante. Lastning lär ju oxå kunna bli problem. Kan säkert vara kul att kita med den dock

men balansen måste väl bli helt fel? med utriggarna så långt bak, och sittbrunnen mitt på, lär väl en kite man håller i omgående vända nosen ner från vinden?

Re: Varför

Siven; sa:
Kan säkert vara kul att kita med den dock

Tittade bara lite halvhjärtat, men jag tror faktiskt att det var tanken.

Men med de vassa utriggarna fungerande som (grunda) centerbord så långt bak så kan nog seglingsegenskaperna bli rätt märkliga.

design01d.jpg

Aktuellt

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips