Såg ni trimaran-kajaken?

Varför

Kan tyvärr inte se inslaget men måste undra varför?
Vad skall det vara bra för? I en kajak finns i min mening ingen anledning att ha utriggare om den är menad att paddlas och vad händer i krabb sjö? då blir man kastad runt som en vante. Lastning lär ju oxå kunna bli problem. Kan säkert vara kul att kita med den dock

men balansen måste väl bli helt fel? med utriggarna så långt bak, och sittbrunnen mitt på, lär väl en kite man håller i omgående vända nosen ner från vinden?

Re: Varför

Siven; sa:
Kan säkert vara kul att kita med den dock

Tittade bara lite halvhjärtat, men jag tror faktiskt att det var tanken.

Men med de vassa utriggarna fungerande som (grunda) centerbord så långt bak så kan nog seglingsegenskaperna bli rätt märkliga.

design01d.jpg

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips