Så var det dags igen....

... för planeringen av årets fiskeresa :) Trots besvär med otrevliga piloter, dyrt flyg och många mil i bil så verkar det bli Finnmarksvidda igen. Har varit där några gånger och harrfisket är ju otroligt med snittvikt på dryga kilot. Nu hoppas vi på lite bättre öringfiske för i sommar bara! Vart åker ni andra?

/Staffan
 
Kommer eventuellt att kombinera årets fiskeresa med sommarens långfärdscykling med fiskeprylarna på kärran. Då blir det åar och små skogssjöar i Småland och Blekinge som gäller.

/g
 
Klart det skall fiskas

Lite fjällfiske vid Hemavan. Både ren fisketur och kombinerat med vandring. Hoppas på en tur till Österdalälven. Sen blir det en hel del gädda och abborre.
mvh
ht
 
Bokat Finnmarksvidda nu. Måste dock rätta mitt originalinlägg lite. Det är inte flyget som är dyrt, det är fisket. Flyg 690 NOK, fisketillstånd 7 dagar 3500 NOK

Tillkommer resan till flyget förståss...
 
Ja det blir ju ett rätt saftigt kilopris på fisken :)
Hade varit kul att få se Finnmarken. Man har ju läst en del trevliga fiskereportage därifrån i Fiskeföralla bl a.
Jag var lite sugen på att testa Mankeforsen i Vindelälven, men jag missade att ansöka om fisketillstånd hos Länstyrelsen före första maj tyvärr. Får kanske nöja sig med öringfisket i Rickleån :) Kostar mig en hundring i bensin och femti spänn för ett dygnskort.
 
Siste året på Finnmarksvidda känns det som, trots suveränt harrfiske ( som vanligt :)) Däremot var det ovanligt mycket folk den här gången, den kvotering om 20 fiskare/vecka som det talas om tror jag inte ett ögonblick på längre. De första åren såg vi aldrig några andra fiskare, i år stötte man på folk hela tiden :(

Dessutom vill jag flugfiska utan att frysa ar**et av mig. Nya Zeeland nästa vinter kanske :)
 
öringen; sa:
Siste året på Finnmarksvidda känns det som, trots suveränt harrfiske ( som vanligt :)) Däremot var det ovanligt mycket folk den här gången, den kvotering om 20 fiskare/vecka som det talas om tror jag inte ett ögonblick på längre. De första åren såg vi aldrig några andra fiskare, i år stötte man på folk hela tiden :(

Dessutom vill jag flugfiska utan att frysa ar**et av mig. Nya Zeeland nästa vinter kanske :)

Jadu Staffan...vi kanske åker dit nästa sväng!Fast de var fint på Vidda...minns speciellt nyfångad harr i rökpåse! ;)
Hörde att du är i fjällen igen,du kanske måste byta fru...jobbit å kallt nu i fjällen! :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.