Så här bör alla sidor vara uppbygda!!!

backgrountygear tar en evighet att ladda och har sök långt ner. Equipment däremot är då bättre tycker jag.

Men kolla in denna
design_01.jpg


Det är alltid bra att veta hur platsen man verkar på stavas.
 
Man undrar varför de inte låter någon som inte jobbat med loggan/skylten ta en titt på den, innan den spikas.

Backcountrygear säger swish hos mig, vanlig ADSL. Menyraden kommer direkt på förstasidan, och sökmotorn direkt under menyraden om man inte hittat någon bra ingång, vilket jag tycker känns naturligt.

Raskesven
 
För att inte helt förlora tråden om att Outside's hemsida är helt fantastisk, så har jag tre teorier om varför han (Estetdrägg -Fabian Gafvelin) kände att han ville skriva sitt inlägg:

1) han arbetar på företaget/har planer på att köpa aktier och på så vis smyg-marknadsföra bolaget.

2) det är han som har gjort webbsidan och vill nu ha lite feedback.

3) han tänker göra en liknande webbmsida och vill ha lite feedback innan han gör gör bort sig.

3) killen är skönt ironisk.
 
Martin har nog sina poänger med att produkterna ligger nâgra klick in i sidan hos mànga, men à andra sidan kan denna struktur leda till att man snabbare hittar rätt till just den produkt man vill se samt pà det sprâk man valt.
Att klicka en, tvà eller tre gànger och hitta rátt pà första försöket tycker jag är acceptabelt, och irreterar inte mig. Det som irriterar är làngsamma sidor, eviga "loadings", flash, etc.

Sedan bör man även ha i âtanke att en del fabrikanter har mer info án just produkterna pà sina hemsor, och mànga tittar in fór att hitta just denna andra information.
 
Malindo; sa:
Mà andra sidan kan denna struktur leda till att man snabbare hittar rätt till just den produkt man vill se samt pà det sprâk man valt.
Att klicka en, tvà eller tre gànger och hitta rátt pà första försöket tycker jag är acceptabelt, och irreterar inte mig. Det som irriterar är làngsamma sidor, eviga "loadings", flash, etc.

Sedan bör man även ha i âtanke att en del fabrikanter har mer info án just produkterna pà sina hemsor, och mànga tittar in fór att hitta just denna andra information.

Japp. Ett, två, eller tre klick är inget att få blodkärlsbristningar av. Men vi pratar här om 4-6 klick.

Det finns inget som helst praktiskt hinder för att ha både produktinfo OCH "annan information".

Man måste ju inte ha en "i vägen-sida" för att välja språk, sen en sida för att välja mellan prodkuktinfo eller "annan info", en sida för att välja produktkategori, sen en för att välja underkategori, sen en för att välja enskild produkt.

Så jobbar inte majoriteten av oss när vi är i en butik eller läser en katalog, så varför skulle majoriteten av oss vilja ha webbplatser som bygger på en filtreringsteknik?
Majoriteten av oss skulle förmodligen börja vifta upprört med armarna (eventuellt med en stor kniv) om en butik var uppbyggd på samma sätt.

Nej, såna där webbplatser är en seg rest från en informationsvärld som byggdes av bibliotekarier och programmerare. Sen har klåfingriga reklamare fått tag i den och lagt på sitt lager med gegga.

Något som Outside ska ha poäng för är att de använder bilder som navigationsstöd och inte bara text. Men de behöver ju inte använda bilder på 30 kb - en tredjedel hade funkat utan kvalitetsförsämring.
[Ändrat av Nordesjö 2006-11-07 kl 14:41]
 
Långsam laddning

av förstasidan är också irriterande. Det är ofta fallet med hemsidor som t ex Utsidan, DN, Aftonbladet etc som i övrigt är mycket bra i och med att det finns ett så stort antal länkar på förstasidan.

Bra sökfunktion är ofta det viktigaste på hemsidor med ett stort antal undersidor.

Bra försäljningsstruktur tycker jag finns på http://www.globetrotter.de
och http://www.cykelnetto.com (Cykelnetto har begränsat antal produkter då går det lättare att hitta rätt).

Thure
 
Re: En riktigt dålig sida...

GustavOh; sa:
...om man ser till navigeringen är väl förresten playground?

Ett klassiskt skräckexempel!
Värdelös navigering och helt osökbar (all text är bilder).
Att den inte går att googla på är i och för sig mest ett problem för dem själva. Men så oproffsigt att det gör ont.
Det är som att deras reklamare slutade när han hade gjort färdigt Photoshopskissen, så de fick lägga ut den istället för en riktig webbplats...

Det är synd när butik och webbplats rimmar så illa.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.