Ryggsäckar

henrikj@nc.chalmers.se (Henrik Johansson)

Gäst
Bra säck!

Jag har haft en JanSport Everest i 10 år. fick nyligen byta en dragkedja i den, men är otroligt nöjd med både säcken och ramen. Tyvärr verkar det inte finnas någon aktiv försäljare av JanSports ramryggsäckar i Sverige, men vill man handla på postorder finns nya modeller byggda på samma ram-koncept till bra priser i USA. Många verkar tro att stålramen är klen, men den är tvärtom seg och dynamisk och lär inte spricka sönder som andra svetsade/styva ramar kan råka ut för. Som sagt, jag skulle gärna skaffa en JanSport säck (om det skulle behövas) igen, men dom är inte lätta att få tag på....

Henrik

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
TREK SPORT FÖR LÅNGTURER?????

Jag skall köpa ny ryggsäck, har via nätet fått syn på märket
TREK SPORT, om någon har testat-framförallt modellen "patagonia p-80" så vore jag mycket tacksam för synpunkter!!

asljf@hotmail.com (Jonas F.)

Gäst
Välj atlas.

Välj inte vulkan, väl istället berghaus atlas som är nästan likadan som vulcan bara det att den har höjbart lock och en komprimerings rem under topplocket. JF

Anonym från gamla forumet

Gäst
Karrimor.

Jag har haft en condor (karrimor) sedan ett par år tillbaka och den har fungerat kalnderfritt. Om du känner på tyget så är det troligtvis det slitstarkaste som du kan hitta. Mitt tyg är i det närmaste vatten tät. Enda nakdelen är om du skall bära riktigt tungt, då börjar höfthållaren att vika sig.

Gäst
Någon som har en atlas?

Jag vill köpa en berghaus Atlas, 80 + 20 l. Bered att betala 2200 Kr.

Jonas F. asljf@hotmail.com

rolf.johansson@btj.se (Rolf Johansson)

Gäst
Vilken rygga passar både till långfärdsskidskor o slalom

Hej. Jag vill ha tipps på en ryggsäck som är lämplig både för slalom o långfärdsskridskor. Den ska rymma vad man behöver för en dag. Den ska va hållbar o inte för dyr. Jag bryr mej inte om märket.
/Rolf

sybertomte@usa.net (Janne)

Gäst
-KOLLA DENNA HEMSIDA

http://www.teton.m.se

Gäst
MODAN SUCKS! Är du köpt, eller bara dum?!!!

Lina

Gäst
Jag håller med

Jag håller med dig undantaget regnskyddet som är lite
löjligt(dum infästning och i minsta laget för välfylld säck) så är
ShoSho Q säckarna toppen!

Nöjd med Karrimor

Jag är nöjd ägare av en Karrimor Endurance 60-100. Det är efterföljaren till Condor. SA bärsystemet funkar mycket bra. Konstigt att inte andra tar efter. Jag har det nya höftbältet i plast. Enligt Karrimor var det vissa problem med materialet i början. Detta ska dock vara åtgärdat nu. Fördelen med plastbältet är att det är vridstyvt. Jag har burit ca 30 kg utan problem.

Om man inte gillar höftbältet finns det en "militär" variant av samma säck. Den är grön och var vanligt polstrat höftbälte.

Erik

Gäst
skeptisk

Vad gör du när du av misstag trampat ditt hightech plastbärsystem i småbitar.
Tar bilen till NK och köper en ny säck?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips