Ryggsäck

En fråga, hur stor (antal liter) ryggsäck har ni och hur mycket får ni i den plus hur mycket mat har ni med er då. Sommar respektive vinter. Det var ju mer än en fråga. Men jag vill inte stå och stampa ner prylar iden och man vill ju att den ska hålla för lång och kort turer.

Mvh Kristian

Packmonster och normalsäck

Jag bär oftast allt själv, gillar att sova ensam även när jag går i grupp.

På sommarens fjällvandring hade jag en säck som tar ca 130 liter. Den var lagom för 18 dagars vandring. Då var det mesta mat..:)

Den säcken tar en 10-12 dagars vinterpackning också. På vinterturer har jag pulka om det går, säcken används mest för transport på tåg till och från pulkan :).

Annars har jag en 65 L säck som nog (har inte testat än) tar ca en veckas mat och prylar på sommarfjället.

Mvh,

Johan

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Min rygga

Jag glömde skriva om mina erfarenheter.

Jag vandrade i somras sju dagar med tält och två kompisar. Min Lundhags 70-liters rygga räckte gott och väl med mat för hela veckan. Då bar jag inte tältet men det hade funkat det med.

Martin

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips