Ryggsäck (med stol?)

Militärens lk70 klarar kraven på utformning och pris. Kan möjligen vara lite stor och tung, men samtidigt har jag burit omkring min en hel del på lite längre turer och tycker den är rätt trevlig, och jag väger ca 60 kilo...

1068.jpg

Militärens lk70 klarar kraven på utformning och pris. Kan möjligen vara lite stor och tung, men samtidigt har jag burit omkring min en hel del på lite längre turer och tycker den är rätt trevlig, och jag väger ca 60 kilo...

1068.jpg

Det går många fler mjölkpaket i en 70 liter säck jämfört en säck på ca 30 liter (molngrabbens önskemål).
LK35 kan däremot vara nämnvärd. Den är mycket oanvändarvänlig om man vill vara lätt, snabb och rörlig. Att bära den är ett straff. Passar kabeltattare mest.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Jag skulle inte rekommendera en allroundsäck med stol. De är oftast för obekväma och åbäkiga. Köp en separat trebensstol istället.

För denna begränsade budget går det ändå att få helt dugliga säckar i 35L helt nya. Jag tycker Decathlons 35L Forclaz Ultralight är helt Ok. Stadiums säckar brukar också funka.

Sent from my HTC Vision using Tapatalk

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips