Ryggsäck (med stol?)

Militärens lk70 klarar kraven på utformning och pris. Kan möjligen vara lite stor och tung, men samtidigt har jag burit omkring min en hel del på lite längre turer och tycker den är rätt trevlig, och jag väger ca 60 kilo...

1068.jpg

Militärens lk70 klarar kraven på utformning och pris. Kan möjligen vara lite stor och tung, men samtidigt har jag burit omkring min en hel del på lite längre turer och tycker den är rätt trevlig, och jag väger ca 60 kilo...

1068.jpg

Det går många fler mjölkpaket i en 70 liter säck jämfört en säck på ca 30 liter (molngrabbens önskemål).
LK35 kan däremot vara nämnvärd. Den är mycket oanvändarvänlig om man vill vara lätt, snabb och rörlig. Att bära den är ett straff. Passar kabeltattare mest.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag skulle inte rekommendera en allroundsäck med stol. De är oftast för obekväma och åbäkiga. Köp en separat trebensstol istället.

För denna begränsade budget går det ändå att få helt dugliga säckar i 35L helt nya. Jag tycker Decathlons 35L Forclaz Ultralight är helt Ok. Stadiums säckar brukar också funka.

Sent from my HTC Vision using Tapatalk

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips