Ryggsäck med avtagbar

Hej,

har under höstens älgjakt konstaterat att jag vill ha en ryggsäck där man snabbt kan ta loss en midjeväska. Detta för att inte behöva bära runt på allting bara för att man snabbt behöver dra iväg efter en älg och kanske bli borta resten av dagen. I midjeväskan skall det rymmas liten kaffepanna och dito yxa, ett par smörgåsar, en folköl och en tröja, på ett ungefär. Ryggsäcken bör vara på totalt ca 50-60 liter inklusive väskan.

Tacksam för förslag på modell.

Gardsiö; sa:
Hej,

har under höstens älgjakt konstaterat att jag vill ha en ryggsäck där man snabbt kan ta loss en midjeväska. Detta för att inte behöva bära runt på allting bara för att man snabbt behöver dra iväg efter en älg och kanske bli borta resten av dagen. I midjeväskan skall det rymmas liten kaffepanna och dito yxa, ett par smörgåsar, en folköl och en tröja, på ett ungefär. Ryggsäcken bör vara på totalt ca 50-60 liter inklusive väskan.

Tacksam för förslag på modell.

Spontant kommer jag att tänka på en riktigt fin ryggsäck. Arc'teryx Bora 62 :)

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Bra förslag, tackar och bockar.

Verkar vara ungefär vad jag letar efter. Ska ner till Stockholm nästa månad, då kan jag ta mig en titt. Arc'teryx har jag inte hört talas om förut.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips