Rygga för dagsturer!

Jag tänkte köra en ni rygga för dags/toppturer, Har kollat lite på haglöfs victor 35. Någon som har använt den? Eller någon som har några andra bra alternativ?

Magnus
 
klättermusen Gugner50

Gugner från Klättermusen funkar utmärkt för mig på allehanda dagsturer. Den kan ändras till att bli allt från skidskosäck till klättersäck.

Eftersom jag är drygt 190cm lång är bärsystemet på gränsen till för liten till mig.
 
Jag har en Victor 35 och den fungerar utmärkt. Den är ganska avancerat uppbyggd men så är det ju också Haglöfs toppmodell. Jag tycker att det är en multiryggsäck dvs den funkar till det mesta.
 
Halvnöjd

Jag är halvnöjd med min V35:a. Den är lite "svajig". Bärremmarna sitter onödigt långt ned, dvs säcken kommer onödigt högt (har aldrig fattat varför man ska bära högt). Annars är den kanon. Lagom simpelt bärsystem för en 35l säck. Gillar att den är förberedd för vätskepåse och att den är mycket "flexibel" (hålremmar överallt). Kanske lite svårpackad...

Jag tycker VauDe har några justa 30-40l modeller...
 
Norröna Combat Pack

Jag skulle rekommendera Norrönas Combat Pack som dagsturssäck. Den känns mycket gedigen och har en genomtänkt design. Dessutom går den att lasta tungt utan att sitta illa. Jag har burit den med över 30 kg. Tyvärr är den ju ganska dyr (ca 1400) men den känns betydligt robustare än Haglöfs säckar.
 
Lättviktare

Skulle rekomendera lite lättare ryggsäckar typ Karrimors 35liters de är grymt lätta och går dessutom att rulla ihop till nästan ingenting vilket ju är skönt om man vill ha den med på en längre tur som topptursryggsäck.
 

Guest

Gäst
Arc'teryx Bora!

Kolla deras säckar! Har själv en Bora 30. Dessa säckar finns i olika rygglängder för att passa just din kropp. Min Bora 30 är en large, och därmed på 37 liter. I mitt tycke en mycket användbar säckstorlek. Tar man en större riskerar man att ta med sig en massa bra-att-ha- grejer som väger en massa i onödan. Jag säger inte att du skall köpa en, men prova den och många andra. Arc'teryx' säckar är ganska dyra. En gammal sanning gäller även här: Köper man kvalitetsgrejer så svider det bara en gång -när man skall betala. Lycka till och prova, prova, prova!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
modan Rygga för dagsturer Transportera 4
Ekorre Finns det någon större Fjällräven-rygga i #630-färgen? Transportera 11
Kimkim Lätt rygga i liten storlek 35-55L Transportera 15
Ratatoskr Rygga till "lätt" vandring i Alaska med kamerautrustning Transportera 10
danielm71 Rygga Transportera 6
DoktorGlas Identifiering gammal rygga Transportera 0
Lico Weekend rygga? Transportera 8
jonas72 ny rygga 50-60 liter Transportera 7
B.M.F Tips på enkel och tålig ca 30L rygga för lång person Transportera 7
Tomas J Höftbälte på liten rygga? Transportera 12
såg nån som har bra tips på en rygga med flera ändamål. Transportera 4
Baslägerliv Lätt rygga Transportera 17
Fettotvandrar Tankar om rygga för en ny vandrare Transportera 14
brillone Nikkaluokta - Saltoluokta rygga Transportera 2
BadCash Att packa en rygga Transportera 5
oddput Lågprisutrustning: Biltemas 65 L "Hikerryggsäck", Rygga eller reservdelslager? Transportera 13
akta Rygga ca 35 liter med många fickor? Transportera 9
utemänniska 70 liters rygga för tjejer? Transportera 1
ctve8n Ny rygga 70 liter Transportera 18
hallonraden rygga Transportera 5
kakapo Erfarenheter av Snigel design-rygga? Transportera 3
Iggle hur stor rygga? Transportera 12
Haddock Volym på arméns Haglöfs-rygga? Transportera 17
Martin Fjäderlätt En bra rygga är allt man behöver. Transportera 11
bushmaster84 rygga Transportera 7
aiken rygga för lätt vandring? Transportera 30
JonasPaulsson Hjälp! BVar hittar jag en berghaus rygga Transportera 8
niben handla rygga för andras pengar Transportera 18
sverastian fin rygga med 40% rabatt Transportera 0
lars11 picknick-rygga? Transportera 2
Carl_Z Stor rygga Transportera 12
peringen Rätt rygga på Thailandluffen Transportera 4
rygga som funkar på flyg/tågluff/kånka på? Transportera 6
snurpen BRA 35-45L RYGGA? Transportera 4
ERI Alltid svintung rygga! Transportera 5
T N F rygga Transportera 3
Haglöfs Rygga ! Transportera 5
Viken "hydration-rygga" ska man välja ? Transportera 0
skogsnisse Ryggsäck för dagsturer Transportera 12

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.