Ringar till hängmatta?

Då blev det till slut en hennesy Deluxe från Husky. Tack för hjälpen!

Däremot såg jag nu på nån film där man hängde upp den med hjälp av två Aluminiumringar. Och som den prylnörd man är måste jag ju givetvis ha såna:)
Har hittat på utländska sidor men inga i sverige. Någon som vet var det finns i sverige eller har någon beställt från USA(tänker då på tull och annan skit)?
Fanns t ex på DDhammocks hemsida.

Tips någon?

Ringar

Då blev det till slut en hennesy Deluxe från Husky. Tack för hjälpen!

Däremot såg jag nu på nån film där man hängde upp den med hjälp av två Aluminiumringar. Och som den prylnörd man är måste jag ju givetvis ha såna:)
Har hittat på utländska sidor men inga i sverige. Någon som vet var det finns i sverige eller har någon beställt från USA(tänker då på tull och annan skit)?
Fanns t ex på DDhammocks hemsida.

Tips någon?

Jag ställde samma fråga för ett tag sedan och köpte från huskygard.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Nej nej nej
Inga ringar till en hängmatta, sätt på whoopie slings i stället! Mycket snabbare, mycket bättre.
Kostar inte mycket att köpa, enkla att tillverka hemma och att sätta på plats.

hmmm

känner mig som en imbecill av rang...i min iver såg jag inte skogen för alla träd....finns ju för fan i varenda butik....nästan....well.....tack för hjälpen iaf ni som orkat skriva...nu ska här hängas matta:)

Jag har numera min upphängning med whoopiesling och tree hugger.

Dyneema köpte jag från DD i Uk, det blev 83:- för 6 meter och av det så gjorde jag egna whoopie´s
Som treehugger så köpte jag helt vanliga spännband och klippte bort spännet, sydde en ögla istället.
http://www.jula.se/spannrem-25-mm-2-5-m-2-pack-388607
Hela upphängningspaketet blev betydligt lättare och tar mycket mindre plats än vad DD Hammocks original band gör.

Bilagor

• camotarp 013.jpg
    camotarp 013.jpg
    87.8 KB · Visningar: 732

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips