Reparationskit.

Tja!

Jag är på jakt efter en liten plastask att ha lite reparationsprylar i.

Har inte hittat någon än som jag är nöjd med.

Skulle vilja ha tips på askar som ni andra använder.

Ska få plats med nål, tråd, säkerhetsnål, ståltråd.
 
Treorör är ju utmärkta behållare.
För kaffe,torrmjölk,elektrolyt,salt,peppar,varma koppen - torktoppen är ju perfa där.

Annat också.
Jag har sytrådsrulle,ett knippe nålar,säkerhetsnålar,2 minituber superlim,en stump lödtenn och ett rakblad i en.
Sen kan man linda silvertejp på utsidan - bra reparationskit

Superlimmet är underskattat , du kan akutstoppa revor och sömnsläpp på nolltid förutom vanliga användingområden.
 
Har reparations prylarna + lite annat i en Maxpedition Mini Pocket Organizer som ligger i ena benfickan + en fånglina, förträffligt... ;)

Mvh troswe
 

Bilagor

  • 20140425_172544.jpg
    20140425_172544.jpg
    121.3 KB · Visningar: 454
Liten genomskinlig zip-påse av kraftigare kvalitet, nyköpt eller t ex sådan som det säljs div. frön eller nötkärnor i. Fördelar: överblick även i stängt tillstånd, hyfsat vattentät, formas efter tillgängligt utrymme. Nackdelar: håller inte för evigt, vassa saker måste säkras/packas med viss intelligens.
 
Gammal tom bläckpenna...

...där jag limmat igen hålet för själva "bläckpatronspetsen" samt knappen upptill(...) och fyllt denna med nålar av olika slag, säkerhetsnål(liten) samt lindat nylontråd, ståltråd och silvertejp runt själva pennan.
 
Det är aldrig lönt att i reparationssetet ha dyligt som man inte själv har gjort tidigare. Att öva sig i reparationer är en del i friluftskunskaperna. Läs gärna böcker och öva hemma, annars klarar du dig med lite gaffatejp, kraftiga säkerhetsnålar och lite extra persiennlina. Kan du sy är synålar och pryl samt grov och fin tråd bra att ha. Som vanligt är den viktigaste och lättaste delen det som du har mellan öronen.
go tur
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.