Rengöra termos

Vatten?

Avjoniserat vatten, destillerat och avjonat, Björn! I kranen hemma har jag brunnsvatten.

Spädningsgraden torde bli vida större enär resevoaren i trekammarebrunnen innehåller ca 2 kubikmeter, samt att det sköljs ut med sköljvatten. Mikroorganismfloran har såvitt jag vet aldrig dött här, men jag känner till ett område utanför N.Y. där en energisk städfirma dödade livet i ett antal septitankar så att vildjäsning uppstod, gasutloppen täpptes till och det small flera ggr.....med bl a synliga resultat.
[Ändrat av johankse 2001-12-06 kl 09:39]
 
Detta testades i min gamla ståltermos från 90talet nån gång made in korea...

Den va missfägar av mkt olika saker.... blev som ny!
Använde iofs en tablett men ändå... Luktar inte ens kaffe längre.


Testa en tsk maskindiskmedel samt varmt vatten i termosen över natten. Skölj väl efteråt, diskmedlet innehåller frätande medel, det är det som gör rent!!

Lycka till!
Kent
 
Är det bara jag som har en thermos till kaffet o en till varmvatten för att det inte ska ta smak?
Så är det bara att diska som vanligt!


Go strong helper
 
Men på detta sätt kan man spara in 500 kr på en thermos! :) eller vad man nu betalar för dem...

Fylla med varmt vatten å en tablett eller en matsked maskindiskmedel e ju verkligen inget jobbigt!
:p och det funkar verkligen. Va skeptisk till jsut kaffe smak/lukt men den är som ny innuti nu...

glänser så fint


Är det bara jag som har en thermos till kaffet o en till varmvatten för att det inte ska ta smak?
Så är det bara att diska som vanligt!


Go strong helper
 
Tänk bara inte

Men på detta sätt kan man spara in 500 kr på en thermos! :) eller vad man nu betalar för dem...

Fylla med varmt vatten å en tablett eller en matsked maskindiskmedel e ju verkligen inget jobbigt!
:p och det funkar verkligen. Va skeptisk till jsut kaffe smak/lukt men den är som ny innuti nu...

glänser så fint

Tänk bara inte vad maskindiskmedel innehåller. Då blir du mörkrädd.
 
Någon tesked bikarbonat i hett vatten funkar kanon i mina Thermos-termosar. Den nyaste får dock aldrig någon beläggning i botten trots att jag glömt den i flera dygn med sump i botten. Magi.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.