Regler för ispremiärstävling
- Trådstartare kr-val
- Start datum
Jag håller med dig.kr-val; sa:Avsikten är, precis som du säger, att ha en skämtsamt race om att veta när isen lägger sig. Men jag tycker att kombinationen med att någon måste åka på den är rolig.
Aha, jag förstår. Jag det är onekligen en poäng. Men en vecka före är kanske lite mycket, då prognoserna inte är riktigt tillförlitliga så långt före. Kanske det räcker med att säga två dagar före? Om man då själv planerar att chansa en torsdag måste man gissa på tisdag kväll om man tror att man blir först i Götaland/Svealand.Lasse Nilsson; sa:Mitt förslag var bara att ändra på en mening i reglerna. "Gissningen får endast ske för datum efter den dag då gissningen görs." skulle kunna ändras till "Gissningen ska publiceras minst en vecka i förväg.". Jag tror att en sådan förändring ligger i linje med att ha en skämtsamt race om att veta när isen lägger sig.
Jag tänker att det är så mycket svårare med Norrland där det finns många småsjöar som troligen lägger sig tidigt. Det finns även mycket färre långfärdsskridskoåkare så det är svårare att veta när den första isen blir beåkt och av vem.plast; sa:Bara en liten fråga...
Varför får inte Norrland vara med i tävlingen?
kr-val; sa:Aha, jag förstår. Jag det är onekligen en poäng. Men en vecka före är kanske lite mycket, då prognoserna inte är riktigt tillförlitliga så långt före. Kanske det räcker med att säga två dagar före? Om man då själv planerar att chansa en torsdag måste man gissa på tisdag kväll om man tror att man blir först i Götaland/Svealand.Lasse Nilsson; sa:Mitt förslag var bara att ändra på en mening i reglerna. "Gissningen får endast ske för datum efter den dag då gissningen görs." skulle kunna ändras till "Gissningen ska publiceras minst en vecka i förväg.". Jag tror att en sådan förändring ligger i linje med att ha en skämtsamt race om att veta när isen lägger sig.
DMI ger sex dagar i sina prognoser på nätet, SMHI ger fem. Men jag vågar inte påstå att de är tillförlitliga.kr-val; sa:Men en vecka före är kanske lite mycket, då prognoserna inte är riktigt tillförlitliga så långt före. Kanske det räcker med att säga två dagar före?