En ökning från föregående år är alltså ingen ökning eftersom utgiftsposten varit större historiskt. Där ser man.
Regeringen rustar upp vandringsleder
- Trådstartare andyyy
- Start datum
Klart det är en ökning nu men det är väl intressant att veta hur det har sett ut historiskt också?En ökning från föregående år är alltså ingen ökning eftersom utgiftsposten varit större historiskt. Där ser man.
Saken är väl ungefär som att man nästa år utökar med 2 sängar på sylstationen och alla blir helt otroligt glada för att man tänker på turisterna.Gnäll Gnäll.
Märklig forumulering "Jämtland och övriga fjälltrakter" - som om Jämtlandsfjällen inte vore fjäll, alterntivt utpekat att Jämtland verkligen ska satsas på men ser inge detaljer om att Jämtland verkligen är utepkat färuot i några ord.Helt fel av mig. Sidan 2320 av 3033 i dokumentet verkar det vara.
Om man vill kan man tolka det som att "störningar och eventuella konflikter med andra intressen behöver minimeras" ... "särskilt tydligt är Jämtlandsfjällen" och "besöksförvaltning" hör ihop och, att Jämtlandsfjällen nämns för att det är där det varit mest "eventuella konflikter" mellan turism och "andra intressen".Märklig forumulering "Jämtland och övriga fjälltrakter" - som om Jämtlandsfjällen inte vore fjäll, alterntivt utpekat att Jämtland verkligen ska satsas på men ser inge detaljer om att Jämtland verkligen är utepkat färuot i några ord.
Svårtolkat!
/Patrik
Om du menar vilka (fjäll-)vandringsleder pengarna borde gå till är fråga ok för mig, men om du vill prata politik i allmänhet så är frågan i fel forum enligt mej.Vad borde pengarna gå till?
Politik vill jag inte prata om, då det är fel forum.Om du menar vilka (fjäll-)vandringsleder pengarna borde gå till är fråga ok för mig, men om du vill prata politik i allmänhet så är frågan i fel forum enligt mej.
I propositionen står det på flera ställen om att få ut äldre och barn i naturen ska prioriteras,
/Patrik