Vem är "man", är det STF ?Isen har tagit den för sista gången. Nu har man tröttnat.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Regeringen rustar upp vandringsleder
- Trådstartare andyyy
- Start datum
Tror inte STF (återupp-)bygger broar, det gör nog länsstyrelsen, eller snarare den som LST upphandlat.Vem är "man", är det STF ?
/Patrik
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Tänkte att det kanske hade att göra med nedstängningen av STF fjällstuga i området.
Att det helt enkelt skulle bero på Länsstyrelsen "tröttnat" på att bygga upp broar som gått sönder låter lite underligt.
Att det helt enkelt skulle bero på Länsstyrelsen "tröttnat" på att bygga upp broar som gått sönder låter lite underligt.
Senast ändrad:
Den som finansierar bron tänker jag med ordet "man". Om det var svårt att förstå ber jag om ursäkt för det.Vem är "man", är det STF ?
Beslutet om att inte återställa bron kom innan det var klart med avtalet med samebyarna, vill jag minnas. OBS att jag kan ha fel. Det har hänt, men är sällsyntTänkte att det kanske hade att göra med nedstängningen av STF fjällstuga i området.
Man får ju iaf hoppas att STF inte får en krona, för då vet man ju att de går till deras chefers mijonlöner
Källa på det! Hur många chefer? Hur många miljoner?
Maria Ros Hjelm har lägre än den förre som hade 2 milj 2018, men Maria har "bara" 1,3 milj. Ligger på plats 38 på den här lönetopplistan.Källa på det! Hur många chefer? Hur många miljoner?

Lönetoppen övrigt 2023 by Nils Norberg - Infogram
Är all denna inkomst av tjänst (låter som deklarationsuppgift) från STF eller kan det komma inkomster från andra uppdrag/arbetsgivare också?Maria Ros Hjelm har lägre än den förre som hade 2 milj 2018, men Maria har "bara" 1,3 milj. Ligger på plats 38 på den här lönetopplistan.
![]()
Lönetoppen övrigt 2023 by Nils Norberg - Infogram
infogram.com
Står vds lön i stfs årsredovisning?
Det är väl brukligt i aktiebolag men vilken företagsform är stf? Ek förening?
/Patrik
Är rätt säker på att samebyarnas inflyttande har varit en del av orsaken. Hittade en artikel från 2018 där länsstyrelsen säger att en orsak till att inte bygga upp den då är att man tänker på eller planerar ändringar i lederna i området.Beslutet om att inte återställa bron kom innan det var klart med avtalet med samebyarna, vill jag minnas. OBS att jag kan ha fel. Det har hänt, men är sällsynt![]()
Nej, så är det ju förstås. Men skillnaden är att när du öronmärker pengar så försöker du modifiera någon annans budget bakvägen.Det går väl inte att göra en budget utan att till viss del öronmärka pengar? Det är ju liksom hela poängen med en budget, oavsett om det är en personlig budget, en budget för en förening, ett företag, en kommun eller hela landet.
Typexemplet är det kommunala självstyret. Kommunenra är huvudman för en massa frågor som väljarna prioriterar högt. Riksdagspolitiker vill gärna prioritera sig i dessa frågor, trots att det inte är deras ansvar.
Alltså budgeterar man riktade, "öronmärkta" bidrag till kommuner (och regioner) för att se till att politiker på lokal nivå inte använder sitt självstyre på "fel" sätt.
Det KAN bli rätt, men risken är stor att det blir samma effekt som om ett företag beställer samma arbetskläder till hela organisationen oavsett om man jobbar med IT, försäljning eller kör truck...
Liknande trådar
- Svar
- 13
- Visningar
- 2 M
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg