Real turmat

Va nere på Escape kajakcenter igår, och skulle köpa på mig lite Real turmat. Dom har varit jäkligt billiga och tagit 59kr för den tidigare. Nu var den helt slut. Och tydligen ska tillverkaren höja priset till 90kr!!! Någon som vet om detta stämmer? Så dom visste inte om dom skulle ta in maten igen! Passade på att beställa ett gäng för 65-69kr på Getout!
 
90 kr ger mig magvärk bara av att tänka på det. :)
Jag vet inte om det stämmer, men med dagens priser så köper man hellre REAL än Wildlife. Men går REAL upp till 90 kr så tror jag att fler väljer Wildlife, trots att det kanske inte smakar lika gott. Det ska till ett mirakel kvalitets- och smakmässigt om REAL drar upp priset så pass.
 
Tydligen säljer dom mycket till det norska försvaret! Och då struntar dom väl i oss småköpare. Jag hoppas verkligen inte att dom höjer, ligger redan lite högt! Vill inte gå tillbaka till Wildlife igen! Man får väl börja torka själv!
 
Köpte en extra på real på naturkompaniet här i Örebro för 85:-. Annars har de väl legat på cirka 70:- eller 3 för 190:- ibland. Blir till att budgetera iförväg för reals lappskojs och stenbitsgryta skall aboslut med även i fortsättningen.

Mvh
Peter P.
 
Köpte på mig sommarens behov på Getout för nån månad sedan, då tog de 58 kr för alla sorterna. Men nu har de visst höjt priset - sässongsanpassning kanske..?

/Per
 
Tordenvik; sa:
Tydligen säljer dom mycket till det norska försvaret! Och då struntar dom väl i oss småköpare. Jag hoppas verkligen inte att dom höjer, ligger redan lite högt! Vill inte gå tillbaka till Wildlife igen! Man får väl börja torka själv!

REAL finns ju även hos det svenska försvaret, men påsarna är anonymt gröna, annars identiska grejor. Som vanligt är "småhandlarna" som du och jag inga bra kunder och kan också behandlas hur som helst.
 
kristofer_wallmark; sa:
Jag har mailat Drytech och frågat om detta stämmer. Får se om man får nåt svar efter helgen.

det stæmmer att prisen har gått upp. hær i norge kostar en påse (middag)nu ca 79 norska kr(plusa på 10 - 15% och du har SEK)

til kristoffer: førvænta inte svar allt før snart. skrev till Real(drytech) før ca 8 veckor sedan. skrev oxå att jag ønskade svar føre den 20 april då jag skulle på tur. fick svar den 22 mai. nær jag var på tur och det var ett standard mail som blev sænt till meg(de svarade inte på mina frågor och skrev helt orelevanta saker i mailen.) men kanskje du får svar...

robert
 
Prishöjning Real Turmat

Anledningen till att denna prishöjning har skett är just pga att drytech säljer till NATO, Norska armén, Svenska försvaret... m.fl. ??? militära förband.

Att sälja till privata konsumenter är helt enkelt en ej helt lönsam business. Därför det höga priset...
 
KLAGER; sa:
Det finns ett Holländskt? märke som heter AdventureFood http://www.adventurefood.com/ . Det finns representerat i Norge http://www.adventurefood.no/ Och där har de rimliga priser http://www.xxl.no/xxl_templates/produktlistingWide____34312.aspx


Men jag vet inte om de finns i Sverige?

Jag köpte 2 påsar Adventurefood på vildmarksmässan. Jag är rätt säker att det var Alewalds jag köpte av.

http://www.alewalds.se/

Jag har inte provsmakat dem ännu.

Mvh
Peter P.
 
REAL

Tordenvik:
Tackar ödmjukast för tipset med getout.se!
Jag får nog anses vara väldigt "grön" vad gäller de flesta utomhusaktiviteter, dock har jag tagit mig i kragen och skaffat ryggsäck till mig och min sambo. Har länge drömt om ett mer aktivt liv utomhus och nu har jag äntligen kommit till skott.

I alla fall skulle vi testa lite olika "torrfoder" till vår mjukstart på Gotland. REAL var ju en given hit, smakar ju underbart! Dessa köpte vi på naturkompaniet i Malmö precis innan de gick upp i pris, nu såhär efteråt så känns det lite snopet då det alternativ vi testade var nåt vi skaffade på Stadium. INTE gott!

Då detta är mitt absolut första inlägg (och det faktum att jag inte tagit mig tiden att gå genom fler trådar ;-) så undrar jag om det finns tips på lite bättre budgeterade alternativ på dessa ypperligt lättpackade måltider?
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...