Real Torrmat?

Som info. 63 kr/st oavsett rätt verkar vara det bästa nätpriset man kan hitta i Sverige. Går inte att pruta på ytterligare oavsett mängd.
 
Mountain House var det första märket för frystorkat i Sverige, någon gång i slutet av 70-talet. Trivsamt att de kommer tillbaka.
Senast jag var ute och vandrade provade jag att äta Knorr Spaghetteria, och det var riktigt gott. Allra bäst var att det fungerade att hälla hetvattnet i påsen, och sedan äta direkt ur den. Mycket billigare än alla frystorkade påsar, och inte sämre smak. Lite enformigt på längre vandringar, för det finns inte så många varianter. Det får man ordna själv med kryddor, grönsaker och andra tillbehör.
 
Jag tycker att REAL spelar i en helt annan liga än de övriga efter att ha testat tre olika rätter. Väldigt goda och min mage blir inte konstig av den maten. Inte billigt men nu när det blir ca 10 dagars vandring så får det kosta för att äta gott trots att det blir mest frystorkat.
 
Mountain House var det första märket för frystorkat i Sverige, någon gång i slutet av 70-talet. Trivsamt att de kommer tillbaka.

De slår an litet nostalgisträngar, eftersom de var fest (medan Blå Band var vardag) för mig och min pappa på våra vandringar när jag var barn. :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.