Real Torrmat?

Såg att den inte fanns Real torrmat länge på Getout.se
är det någon som vet om det går att köpa Real billigare i någon web-butik än ute i handeln?

MVH
 
Drytech har fått så store leveranser til Forsvaret at de ikke kan levere til det sivile markedet for øyeblikket.
Rykter sier at en del butikker,i Norge iallefall, skal ha REAL turmat igjen til månedskiftet juli/august.

For Drytechs del håper jeg de får det til, for det er lett å venne seg til å bruke andre produkter....
 
Braute; sa:
For Drytechs del håper jeg de får det til, for det er lett å venne seg til å bruke andre produkter....

Jag tycker nog inte att det är så lätt att byta ut Real, alla andra märken står sig slätt i konkurrensen. Men i tider av Real-torka (se denna länk för en tidigare diskussion i ämnet) måste man trots allt se sig om efter andra produkter. Tips?

(Wildlife och Blå band ger jag inte mycket för)
 
Här fanns lite grand kvar förra veckan. Jag tror jag tog de sista 3 Lapskojsen.

http://www.escapekajakcenter.nu/index.php?parent=forsaljning&child=tillbehor&pageMenu=turmat

Jag snor tråden lite grand. Det finns ju Wildlife, men ärligt talat tycker jag inte de smakar något vidare, med några undantag. Vet någon vad det finns mer för alternativ, 1-persons portioner, ingen diskning? Trekking-mahlzeiten eller vad de heter finns väl bara i dubbelportioner?

Mvh
Peter P.
 
tjonsson; sa:
Men i tider av Real-torka måste man trots allt se sig om efter andra produkter. Tips?

(Wildlife och Blå band ger jag inte mycket för)

Nei, igrunnen ikke.
Real turmat har den fordelen at den tillages i transport posen.
Det er ikke mange prisfordelaktig konkurrenter som har den løsningen.

PGA REAl´s manglende kapasitet til å lever varer til det sivile marked har f.eks adventurfood.com kommet seg inn i markedet. Men deres mat må tillages i kasserolle.

Selv har jeg en neoprenkledd( eget desig) lexan flaske med stort skrulokk, fyller med tørket kjøtt/fisk/,couscous/nudler , kryder ,buljongterning og litt tørket grønnsaker og topper med varmt vann rister og venter 10minuter. Frokost ;havre/rosin/olje/salt fyller på med varmt vann og rister klar til å spise etter ca 10 minuter.

Vask; fyller med varmt vann/kaldt vann, rister og henger den opp og ned...

Lunch; akkurat, men da lager jeg det til etter frokost så får den riste rundt i sekken til det er dags.

Ingen løsning for gramjeger. Men en hel del mere økonomisk enn Real.

Men REAl er greier å putte i sekken, mindre planlegging og jobb i forkant, dog blir man vant til det meste.
 
Konstigt

Att ett företag inte lyckas med att få fram sin produkt är ju väldigt konstigt nu när efterfrågan är som störst. Tur att man inte är aktieägare.

De flesta är överrens om att Real är ett (eller det bästa) av de bästa torrmats märket på marknaden, det finns ju en stor möjlighet att öka sin försäljning när efterfrågan bara blir större och större. Men istället så finns det ingen mat att köpa.

Företaget borde nomineras till pris för ha gjort årets största missberäkning 2006.

Såg på deras hemsida att de söker en ny logistikchef då har den skyldige fått söka sig ett nytt jobb

MVH

[Ändrat av kim1 2006-06-19 kl 14:45]
 
om ni går in på REI.COM så finner ni många olika mærken och smaker. hur det blir med tullen frå usa vet jag inte. har testat endel amerikansk mat nær jag varit på tur och ærligt talt så ær real bættre men de ameikanske portionerna ær større. en real ær før lite før meg då jag brænner en massa energi hela tiden(1/2 timmes skidbestigning och jag har brænt ca 600kcal)jag ær altså ofrivilligt tynn. energibarer har jag alltid med meg på tur men det tråkiga ær att det blir tungt=brenner ænnu mer energi och det blir dyrt.

smaklig måltid

robert
 
Har just packat ner 9 påsar Real Torramat i ryggan. Ligger fem till i kartongen. Bra att ha ett eget lager :)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...