Put & Take Sjöar!

Åhhh...

kunde inte hålla mig ifrån att surfa in och kolla vad som händer...Tack Graip och Usse !
Jag sticker till Stora Barriär Revet imorgon men jag tvivlar på att det blir nåt P&T fiske där;)...

/Anders "Temporärt inte Norrbottning" B
 
Sjöar!!

Trekanten vid Liljeholmen T-bana, även flytring numera (tror jag). Kvarnsjön, utåt Huddinge. Nedre rudan i Haninge, intill haninge pendelstation.

/Benke
 
P&T i Sthlm

Acksjön som nämts är bra men lite knöligt att hitta om man inte är hemtam i södertälje området.

Kvarnsjön och mellansjön på värmdö helt ok, den ena är flugfiskesjö och även tillåtet med flytring, båtar finns för uthyrning.

Örsjön är jätte trevlig sjö med båtuthyrning.
http://www.orsjonsfiske.se

Och slutligen där jag förlägger en hel del fiske:
Sandasjön i Nacka. 15 min med buss 401 mot Älta från Slussen,sthlm. Kliv av vid Tenntorp,strax efter Hellasgården. Ingen båtuthyrning men bra landfiske möjligheter. Sommaren är som på de flesta regnbågssjöar svår men natt och tidig morgon så kan det gå vägen,sjösandslända kläcker för närvarande och även Phryganea Grandis (om än i måttlig omfattning)

Annars kan det vara bra i "sundet" men man får trängas med "bad-j***arna"

Bästa tid i sjön är maj,halva juni och sen augusti-sjön stänger för isläggning och vintersäsong.

Håll till godo/Tony
 
Norr om stockholm?

Bor i Norrtälje och har förstått att fyväpplingen och Örsjön bjuder på bra fiske.

Finns det några vatten som är bra där man inte är hindrad av öppentider?

Andreas
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.