Put & Take Sjöar!

Jag behöver få höra vilka vatten som e att föredra i stockholms län och varför!!!
Är nybörjare och har endast dragit en halvkilos regnbåge på fluga..........har fått mersmak och vill ha heta tips....om man nu kan få det ;-)
 
fizzka; sa:
Jag behöver få höra vilka vatten som e att föredra i stockholms län och varför!!!
Är nybörjare och har endast dragit en halvkilos regnbåge på fluga..........har fått mersmak och vill ha heta tips....om man nu kan få det ;-)


verkart tufft det här finns det ingen favorit sjö.....som kan rekomenderas?
/Marko
 
Put&take-sjöar...

har aldrig varit min grej (hittills i alla fall).

Eftersom det inte intresserat mig, har jag heller inget att rekommendera dig.

Du kanske är nyinflyttad till Stockholm?

Två starka kort är;
1. Stockholms skärgård (bil,buss,waxholmsbåt)
2. Mälaren
3. Kolla med Sportfiskarna (deras hemsida)
4. Googles sökportal är bra på detta också.

Inhandla båtsportkortet, så hittar du, hur mycket fina platser som helst.

/Björn
 
tack.....

Bor i å-berga så skärgården är inget problem när man vill dänga efter öring & gädda.
Vet om fyrväpplingen drängsjön kvarnsjön men skulle vilja ha lite personliga åsikter om dessa sjöar så man vet vart man ska....när tid finns har precis börjat flugfiska och vill drilla lite regnbåge.

/Marko
 
ja snart bär det iväg....

Verkar som det kommer spricka upp i molntäcket så
det blir en tur till drängsjön med flugspöt & ul spöt om det skulle blåsa små.ävlar.....där ute.
hoppas på vakar och ett nice skymningsfiske.
/Marko
 
ohhh livet e härligt

Nyss hemkommen och kanon glad då två fina regnbågar valde att förgylla min kväll.
Flugspöt fick ligga orörd då det blåste herrejöses vindar.
Tog båda på ul spöt laddat med en liten rapala så det vart en härlig fight.
första tog vi 18:30 då det verkligen tok blåste den andra när det var spegelblankt och igentligen flugfiske läge men klockan hade hunnit bli ca 21:00
och lusten att ladda flugspöt när det plaska runt i kring en infann sig aldrig ;)

skit fiske på er
/marko
 
Man får gratulera

Jag säger som den mångkunnige brook (i ett tidigare inlägg), "ta enbart med flugspöt, när du skall flugfiska, så elimineras risken för haspelåterfall".;)

Kanske man skulle prova på detta P/T-fiske ändå.

/Björn
 
Evangeliet...

enligt Brook, sprider sig...;)

Nu drar jag till Australien, ses om tre veckor !


/Anders B
 
Sign brook...

är en mycket erfaren och duktig flugfiskare, som med sina medryckande svar på allsjöns frågor, håller fiskeforum flytande.;)

Marko, ta en titt på tidigare inlägg, mycket matnyttigheter, rekommenderas.

Trevlig resa Anders (brook).

/Björn
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.