prylar som man retar sej på/grejor som är skit

tänk om man skulle lära sig roll, då skulle man slippa all trams som pump och flottör och spara ännu mera ;)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
annars kan man ju simma istället. då är man helt säkert på att aldrig trillar ur och man slipper dessutom att välja kajak i den stora marknadsdjungeln

Med lite fantasi och händighet,,,,,,

Det mesta man behöver finns på Ö&B och Biltema, tom. dykgrejer hittar man där för en spottstyver av vad dykshopparna tar för samma grejer.

jo flottörerna är också dyra i förhållande till vad man får. har precis köpt en efter lång tvekan , men tänker man kan ha den till fler saker (under låren i kajaken, som nattkudde, sittdyna,)

Skickat från min ZTE BLADE III via Tapatalk 2

En flottör bygger man lätt av påsen i en Bag in Box. Men den ska tömmas på sitt innehåll först...

Jag har gjort en av liggunderlag från Clas-i-sjön. Delade en gång på längden och en gång på tvären och sydde ihop bitarna två och två med invikta kortsidor. Passar perfekt att ha som skydd under kanoten på klippor och med rätt avstånd mellan sömmarna så sitter paddeln perfekt där om det skulle behövas.
På bilden ligger det färdigt för användning på akterdäcket.

Bilagor

• P4120020.jpg
    P4120020.jpg
    68.3 KB · Visningar: 465
Fråga till Erik

Räcker det inte att limma med kontaktlim? Gjorde du en eller två flottörer av ett liggunderlag? Hur sydde du? Dvs för hand och med persennlina eller annan tråd?

Thure

"Flottörens" viktigaste uppgift, eller den mest förekommande i mitt fall, är ju att funka som underlägg för att dra upp en aptung touringpackad kajak på land. Då får gör-det självaren även välja lämpligt tyg med rätt glid (även som blött). Annars tror jag att timpengen blir oftast rätt låg på att göra själv.

thomas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips