prylar som man retar sej på/grejor som är skit

även jag blir nog snart tvungen att testa endelphin i sjön. har provsuttit en inomhus och man satt sketabra i den tycker jag. att det är kort och lättsväng behöver ju inte vara nåt som är dåligt. det är ju ofta väldigt trevligt att kunna svänga bra UTAN att kajaken måste upp på högkant. å jag har ju redan insett att man oftast har mycket roligare i en lite kortare kajak : )
 
Prijons luckor

Apropå Prijons fikalucka så byter Prijon till Kajak Sports luckor framöver, enligt uppgift. Det lär dessutom gå att byta sin läckande lucka till en dylik om man har en hyffsat ny låda.
Jag väntar på delar från dem så jag kan byta, återkommer med rapport om hur det funkar.

/Måns
 
luftbubblor i kompassen kan man irritera sej på.

det visade sej att det blivit luft i alla utom en av mina kajakkompasser. det kändes ju inte helt bra. jag köpte dom förra våren och sen köpte jag 2 till för några veckor sen. jag ringde butikerna jag handlat i och dom sa att jag kunde ringa nexus bromma och snacka med dom.
dom var oerhört tillmötersgående och för att slippa krångla med att lämna tillbax grejorna i 2 butiker, givetvis åt olika vädersträck. så åkte jag till fjollträsk å körde ut till nexus i bromma. jag fick en låda med 7 nya kompasser : )

dom skötte sej precis som jag tycker att företag man köpt grejor av, som det blir strul med, ska sköta sej. dom va otroligt trevliga och hände det igen så va jag välkommen tillbax för att få nya igen.

tänk om alla va så lätta och trevliga att ha och göra med : )
men så är det tyvärr inte. -nicht!!! ha ha!!!

vad retade jag mej på då???
jo,,, på att det blev luft i kompasserna.
men när det va så trevligt att få dom utbytta så finns det inget som gör att jag nånsin kommer att ens titta åt ett annat fabrikat.

Silva forever : )
 
Aja baja Mats!

Jag vet att det kan vara frestande att nagga på kompassvätskan när det är ursket.

Det är ett välkännt ställe att förvara en nödranson på.

/Kåre
 
Byta lucka på Prijon

Intressant eftersom jag lovat en kompis att kolla upp om det går att sätta en lucka och packpåse framför sittbrunnen på en Yukon exp.

Går det att limma fast lucksargen (dvs Kajaksports) på HTP-plasten?
 
hmm....
kompassvätskan är INTE urdrucken. jag har inte det problemet : )

sätta lucka på en yukon verkar väl vara helt vansinnigt. däcket så utformat att det är bara att glömma. om det är så svårt att lätta på kapellet å ta upp nåt eller stoppa ner nåt så kan man väl köpa ett kapell med inbyggd "packsäcksrullaihopfärslutningframtill"
men jag tycker det är enklare att lätta på kapellet om man ska ha tag i nån liten pryl typ kamera eller så.
eller så kan man köpa en såndär däcksväska om man inte orkar ta loss kapellet???
å grejor som man inte vill sumpa vid ev bad kan man väl för 17 lägga i en packpåse som man säkrar med en lina i kajaken med en lina.
nej!!!! glöm det där med att sätta dit en lucka på yukondäcket. det blir bara problem och det är synd på en för övrigt rätt problemfri kajak. den är väl bra som den är?
ja menade den är ju BÄST som den är : )
 
Stör mig på alla överpriser på kajaktillbehör

Tex

Ett simpelt transportkapell i nylon kanske har en tillverkningskostnad på 40:- men säljs för 400! Skapliga marginaler minst sagt. Billigare att ta regnjacka och bit gummirem.
 
Stör mig på alla överpriser på kajaktillbehör

Tex

Ett simpelt transportkapell i nylon kanske har en tillverkningskostnad på 40:- men säljs för 400! Skapliga marginaler minst sagt. Billigare att ta regnjacka och bit gummirem.

Håller helt med. Flottörer, t ex. 450 spänn? Ta en nackkudde (alltså en sån där som man har i bussen på långresor) för 79:- på Clas Ohlsson, ta av yttertyget, stoppa den i en systemkasse. Bara att sticka in paddeln. Fullt tillräcklig flytkraft . Jag förvarar den i uppblåst tillstånd i sittbrunnen - tar ingen större plats. Funkar säkert med ungarnas badankor eller vad som helst som flyter.
 
Börja tillverka

Tänk vilken fantastisk affärsidé att börja tillverka lågprisprodukter för paddling och samtidigt göra alla paddlare lyckliga.

Bara att sätta igång , marknaden är fri
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kal-P-Dal Paddling och prylar Paddling allmänt 10
Strmbrg Jag eller mina prylar? Paddling allmänt 11
andremorgan Varför är baksida lår alltid spända när man roddar? Paddling allmänt 1
Stuffuts K2 vilken ska man välja? Paddling allmänt 13
Moga Vinterkajak - vad har man på händer, fötter, huvud? Paddling allmänt 12
hlager71_gmail.com Kläder surfski vad behöver man? Paddling allmänt 1
SeekOut Vart kan man paddla i vildmark 15 maj? Paddling allmänt 3
Blade06 Helt Ny Hemsida om Surfskipaddling - och hur man börjar... Paddling allmänt 0
bahlgren8 Packraft i Rogen om 1 vecka - vad bör man inte missa? Paddling allmänt 4
andre123 Hur tar man sig genom slussen i Stockholm? Paddling allmänt 7
DalecarliaBushcraft Vart kan man paddla till helgen? Paddling allmänt 5
Nicopia Var hittar man krokar? Paddling allmänt 6
henka111 Hur tätar man en Alu-kanadenssare som läcker i mitt skarven Paddling allmänt 4
Jörgen Larsson Var kan man köpa delbar kajak i Sverige eller Europa? Paddling allmänt 59
Ainon Att tänka på om man paddlar själv? Paddling allmänt 96
plenty1 "Man får vad man betalar för" eller? Paddling allmänt 31
Bootsy25 Fiskekajak el. liknande där man sitter mot varandra? Paddling allmänt 6
PeterTK Hur går man i/ur vid hög brygga? Paddling allmänt 8
Ferry Hur lastar man bäst 3 kajaker på ett takräcke? Paddling allmänt 20
Kal-P-Dal Hur fort simmar man i en torrdräkt? Paddling allmänt 60
Kal-P-Dal Hur mycket vatten behöver man per dag? Paddling allmänt 43
lkp317 Var hyr man kajak nu i Sthlm området? Paddling allmänt 4
Stuvarn Kan man ha för liten vinge? Paddling allmänt 17
Ace 374 Ja då ha man vält ! Paddling allmänt 6
jamo Hur långt orkar man simma i 7-gradigt vatten? Paddling allmänt 65
crilee Vart ska man köpa sin razor? Paddling allmänt 4
fraewu Hur man botar rädsla efter paddelolycka Paddling allmänt 6
sir Toby Hur länge överlever man i vatten? Paddling allmänt 4
jamo Var kan man köpa en färdig Pagaj? Paddling allmänt 9
kajakmicke Hur stretchar man efter paddling? Paddling allmänt 3
marot858 Vart hittar man estlandskajaker? Paddling allmänt 9
lellky Hur långt paddlar man? Paddling allmänt 4
Hederstedt Kan man paddla från mälaren till yngern? Paddling allmänt 5
stefanhum Hur köper man en Lendal paddel ? Paddling allmänt 3
Bertil Får man tälta i Nationalpark? Paddling allmänt 3
fswede Var kan man provpaddla Reval Viking Paddling allmänt 0
xtrem Törs man paddla..? Paddling allmänt 23
Zingo62a Var kan man köpa epoxy..... Paddling allmänt 3
oberg_niklas Hur långt in på säsongen kan man paddla med våtdräkt Paddling allmänt 7
Mr Ardbeg Då är man Paddling allmänt 5
Zingo62a Hur bör man sitta.... ?...*L* Paddling allmänt 3
salgo60 Webservice hur lång paddel man skall ha Paddling allmänt 3
Kajakob Utrustning till point65 XP, vad skall man tänka på? Paddling allmänt 12
tstevg Skall man verkligen Behöva köpa kartor & Sjökort Paddling allmänt 12
Stadan Hur får man tag i kapellväv? Paddling allmänt 9
Stefan Torstensson Hur håller man sig torr i sittbrunnen ??? Paddling allmänt 12
gullegubben Då var man igång igen då... Paddling allmänt 2
mbm Hur får man isär VKV paddel? Paddling allmänt 11
lazze Vilken tur att man har statistik! Paddling allmänt 0
kajakmicke Hur lossar man skäddan på Artisan? Paddling allmänt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.