Proviantering i Stensdalen och Gåsen

Jag ska snart vandra i Jämtlandsfjällen. Vi planerar att besöka (o bo) i Stensdalen och Gåsen. Jag ser på STFs sida att de har proviantförsäljning. Men vad kan jag köpa? Det är ju rätt sent på säsongen, är det utplockat tror ni?

Jag var förbi Gåsen när jag var ute för ca. två veckor sedan. De hade rätt mycket grejer, jag var förvånad. Nudlar, konserver och annan snabbmat, knäckebröd, mjukost, kaffe, godis, choklad m.m. Ingen hälsomat, men man kan absolut plocka ihop för att klara sig några måltider. Dyrt är det dock på alla fjällstugor! Om det är utplockat har jag ingen aning om, kommer du sista veckan innan de stänger kanske de har lite mindre.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
När vi sov en natt i Gåsen i början av augusti så passerade rätt många den stugplatsen och utbudet av maträtter blev då ganska knapert. Det fanns en del kvar men valmöjligheterna var lite begränsade. Men att det är helt tomt har jag aldrig varit med om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips