Priser på Hilleberg

Är det någon som vet om Hillebergtält brukar ha någon typ av mässpris på tex. Vildmarksmässan, eller är priset lika surt som vanligt??

Värdefullt.

Ha ett bra tält ute på fjället är både tryggt och livsviktigt när det är dåligt väder. Något som gör skillnaden mellan strapats och trevlig naturvistelse.
Är det för övrigt någon som slumpar bort något av värde? Ett Hillebergtält får man nog anse vara värt sitt pris.
-Björn J.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Svårt

Det kan nog vara svårt .
Lyckades själv få tag i ett Keron3 med 10% rabatt på Naturmagasinet för 4 år sedan,tror faktiskt inte jag sett något Hillebergtält med rabatt efter det.Är för övrigt helnöjd med det .Har tom köpt ytterligare ett,Akto,efter det.
/Mats

Jag gjorde så här....

Jag tänkte köpa mitt tält på sportsnet för att spara några kronor då jag är medveten om svårigheten att pruta på Hilleberg tält. De flesta säger att deinte kan göra en krona på dem.......kollade med sportsnet och de hade bara ett Nammatj 3 GT kvar då och skulle inte få några fler leveranser från Hilleberg som var tvugna att prioritera "gamla kunder". Så har inget ändrats sedan dess (typ en månad sedan) så är det väl så att de har endel kvar men inte får in nytt...kanske läge att skynda sig...

Jag gjorde dock så att jag till min lokala sporthandlare och sa som det var att jag skulle ha ett tält (Nammatj 3GT 6350:), ett par teleskopstavar (600:) och två billiga aluminiumgrytor (typ 50:- st). Det slutade med att jag fick stavarna (600:) med på köpet så det blev ju totalt sett klart billigare än sportsnet. Så kanske är det så man ska göra om de har svårt att ta procent på just tältet......

/Andreas

Gamla goda tiden...

Jag skaffade en "fjolårsmodell" av staika direkt från fabriken. Det är väl smått omöjligt nu om de har förlagt tillverkningen utomlands... Typiskt...

Utställningstält osv

Jag vet att Hilleberg tidigare sålde utställningstält och lite halvbegagnade tält billigare. Då kunde man ringa och beställa en lista på modeller och priser men jag vet inte om det fortfarande är så. Ring och kolla!
/H

jo...

Jag beställde en ny katalog i början av i år 2001 och fick då 2000 katalogen och med den skickade de en lista på tält med smärre defekter som rättats till eller att de bara varit uppslagna någon gång utomhus. Dock fanns inte den modellen jag ville ha så det var inte intressant för mig. På vissa exemplar var priset ganska ordentligt reducerat för saker som helt klart kan ses som överkommliga....

/Andreas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips